Tisdag 30 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Num lock lampan släcks inte

Num lock lampan släcks inte

Hej!
Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara detta problem men jag gör ett försök.
När jag stänger av datorn så släcks inte num lock lampan. Det spelar ingen roll om jag släcker den innan jag stänger av datorn. Detta problem har jag haft sen jag köpte datorn men är nu rätt irriterad så hoppas nån kan hjälpa mig. Jag har bytt tangentbord men det är samma visa så det hjälpte inte.
Sätter jag datorn i viloläge så släcks den. men jag använder det inte. tjänade ca 2Gig på det.
Har vista som operativsystem. Såg en annan tråd ang num lock men min startar som den ska.
Hoppas på hjälp! Eller är man bara gnällig
Antal svar på detta inlägg: 25
Sidor: «1 2 3 Nästa »

söker ni i registret på
InitialKeyboardIndicators
så finner ni värdet på numlock
och var de ligger
Göcke
Förmodar att du tittat på min bild och då ser du att InitialKeyboardIndicators
står på 2147483648. ska väl va alla lampor av. men de e dom inte he he.
Hur kommer jag in i bios samt ur så ska jag kika lite där. om inte annat så kan de va intressant å se hur de ser ut.
jigsaw , du har flera regposter än den du har bild på

testa att trycka F1 knappen när du startar dator
för att komma in i bios
Annons
Göcke
hmm, kan bli många bilder så jag ska förklara så gott jag kan.
hittade en regpost (sökte på InitialKeyboardIndicators) å just på denna rad står de 0. det ligger många regposter under controlpanel som heter keyboard med InitialKeyboardIndicators som namn. ska man ändra nåt där det står 0 till 2147483648 så det står lika på alla posterna eller vad göra?
Det ligger 3 regposter under controlpanel som heter keyboard å dom har samma innehåll fast den sista som jag hittade så stod det värde 0 på InitialKeyboardIndicators.
Göcke
Nu börjar jag bli virrigare än vanligt. det finns 5 poster men det är 1 där värdet är 0 på InitialKeyboardIndicators.
ska sova nu.
Göcke
Skulle jag fylla i nåt på den regposten där InitialKeyboardIndicators värdet är 0?
Är lite piggare i skallen nu.
ursäkta att det blev sent jigsaw. har varit ute i det fina sommarvädret.

med noll skall det vara samma som att stänger av det.
du behöver inte ändra det.
Göcke
Tack för ditt svar samt tålamod med allehanda spörsmål å annat.
Då verkar de som jag får leva med detta fenonmen då för jag hittade inget i bios heller som jag vågade ändra på. Jag gör som Fajjer: De e bara å gilla läget.
Du ska inte be om ursäkt för nåt Göcke. Man kan inte leva framför datorn 24/7 även om man e moderator. Hoppas du njuter av ledigheten.
i bios är det förmodligen ordet
Num Lock State at Boot
som ni skall söka efter

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem