Fredag 3 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows Mediaplayer 11

Windows Mediaplayer 11

Krångel... Jag försöker se på film från SF-Anytime. Det kommer upp en ruta som ber mig uppgradera min mediaspelare för att kunna spela upp krypterad film. Jag klickar på länken, kommer till en microsoft-update-sida typ... Där finns en knapp som jag ombeds klicka på, "upgrade" står det lämpligt nog på den. Men den sabla knappen är ju GRÅ - inaktiv alltså! Har provat att ominstallera mediaplayern men det funkar inte i alla fall...
Snälla hjälp, jag blir så less på att saker måste trassla jämt...
Tack på förhand!
//Linda
Antal svar på detta inlägg: 24
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Ja då har du en sur installation minsan
är lite för trött för att komma med fler förslag i kväll ,
kanske någon annan har lösningen och kan delge dig den.

vilken servicepak har du installerad på datorn
Det går inte utan AktivX-kontroll!!
LindaW har du en popupstopper som blockerar denna rad.
sista jag kommer på , nu skall jag natta mig.
Annons
LindaW

Har samma problem som du.

Kan inte ladda hem google webbläsare,därför att windows måste uppdateras

Detta går inte utan AktivX-kontroll är aktiverad.

Hos mej går det inte att aktivera den.

Slår tillbaka till inaktiverad när jag trycker på ok!.
Lindaw Vad har du för webb läsare firefox eller explorer7?
Hej Linda.

Först och främst utgår jag från att du försöker göra Windows Update med Internet Explorer?! Windows Update går du lättast till genom att klicka på Verktyg i din webbläsare. När du kommer till sidan så vill den installera en ActiveX kontroll för att det överhuvud taget skall gå att köra uppdateringen. Den rutan - eller snarare listen - kommer upp längst upp i webbläsaren mellan kanten på menyerna och själva sidan du är på. Den lägger sig alltså som en smal list där. Jag minns inte exakt hur den ser ut - men det är någon slags ikon i det vänstra hörnet. På denna list skall du högerklicka med musen. Då får du upp en undermeny där du har valet att installera ActiveX-kontrollen. Det tillåter du alltså datorn att göra. Kontrollen är ju signerad av Microsoft - så det är inget problem. Efter det kommer du att kunna köra Windows Update och där skall du också då kunna välja att installera den senaste mediaspelaren.

Blessings

LuckySwede®
Internet Explorer har jag... Fast jag HAR Firefox oxå, & Google Chrome...
...& Windows XP sp2 tror jag...
Hej igen.


Du kan också kopiera följande länk och klistra in den i din webbläsare för att hämta installationsfilen till Mediaspelaren om du har WindowsXP:
www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=1d224714-e238-4e45
-8668-5166114010ca&DisplayLang=sv
LuckySwede! Jag har redan ominstallerat MediaPlayern ett par gånger idag, men tack, jag gör ett försök till med din länk, håll tummarna för att det hjälper...!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem