Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Förlorad ikon Bokmärken

Förlorad ikon Bokmärken

När jag började med Wind XP hade jag i övre rubrikraden en ikon "Bokmärken där jag samlade ett stort antal nyttiga webbsidor. Sen har jag lyckats trolla bort ikonen med webbsidorna. Hur kan jag återfinna dem? Vad är det för skillnad på Favoriter och Bokmärken?
Antal svar på detta inlägg: 33
Sidor: 1 2 3 4 Nästa »

JohanOskar
"Vad är det för skillnad på Favoriter och Bokmärken? "
Inget. Det är bara programmakarna som inte kan enas om ett samlingsnamn.
Om du han titta innan Du trollade bort det så ser Du att innehållet är densamma. du sparat i respektive webbläsare. IE7 ? eller FF= Firefox.


Att få tillbaka Ikonen.
Är alla verktygsfälten förbockade. högerklicka för att kolla.
Är verktygsfältet med Arkiv, Redigera,Visa, historik, kvar. men ej "Bokmärken"

Då tycker jag Du gör en ominstalltion.
Allt sparat försvinner inte utan det återställs som det var innan. Så vida Du inte har raderat allt innehåll på något vis förstås.

Sparade Hemsidor.
Om du har några.
Gå in i "Utforskaren och kolla under "Dokument And Setting" Leta upp ikonen som ser ut som en STjärna.
Därunder ska de finnas.
Hej JohanOskar
Förlåt om jag lät lite kort i förra meddelandet. Det var inte meningen.
Välkommen in på detta Forum. Jag kan inte minnas att vi mötts här tidigare. Som Du läser. är vi en klick som blöter och stöter om dittan dattan. Och där emellan hjälper varandra med diverse datorproblem. vi lär av varandra så att säga.

Hoppas vi möts här igen i angenämare former.

Med vänlig hälsning
Ozzy//
Hustomten kallad
JohanOscar menar du med "övre rubrikraden" det samma som att du såg den genom knappen start nere i vänstar hörnet i XP, och menyerna du får där
eller är det som Ozzy uppfattar det som, den övre menyraden i IE eller vilken webläsare du har
Annons
Ozzy och Göcke Tack för era snabba svar. Jag avser den övre menyraden i IE.
JohanOskar

Här är hemsidan för IE7. Om du känner för att göra en ominstallation.
Jag känner inte till något sätt att återskapa "Favoriter" inifrån IE7.

Övrigt läs tidigare meddelande. inlägg

Kanske Göcke experten vet något ytterligare?


http://www.microsoft.com/sverige/windows/products/winfamily/ie
/default.mspx

Vh
Ozzy
Hej.

Högerklicka på en tom yta på någon av menyraderna och se om alternativet "Menyrad" är förbockat!

Blessings

LuckySwede®
Dagens I-landsproblem..........

Här fortsätter tugget om små dataproblem som om ingenting annat händer runtom i världen eller i sverige. 1000 tals blir varslade varje dag, räntan skjuter i höjden, börserna rasar, folk kommer och få lämna hus och hem.

Bara trådar om en massa trådar om datatrams...........

Byt namn till "Dataforum För Seniorer"

Avhandlas det till 99% datafrågor då är det ett dataforum.
Tror Du inte vi alla här är medvetna om detta .
Tror Du vi är helt lyhörda och blinda.

Nu är det så att det står var och en fritt att starta en tråd i det ämne man känner för just då. i detta fallet måste en dator fungera, för som en ev. friställd, har denne ngn inte råd att köpa sig en ny dyr dator.

Starta själv en tråd i detta sorgliga men verkliga ämne, Då ska Du se att många kommer att utnjuta sina tårar hur embarmerligt detta samhälle tenderar att bli.

Jag förstår att detta ämne ligger Dig varmt om hjärtat. Kanske är Du drabbad. Men så tala om det i så fall. Då ska vi stötta Dig på det sätt vi är mäktiga här på detta Forum

vi är ett frispråkigt släkte som Du kanske har märkt..

Väl mött.
Din förbundne
Ozzy/
Nä, jag är inte drabbad än så länge iallafall. Men jag tycker ändå att Forumet skulle kunna heta Dataforum.

Det är väl för att det är så många ämnen som är tabu här som det blir mest datasnack.
Var och en är sig väl själv närmast. I dessa orostider måste den lilla människa slå vakt om de sinas tillvaro. Därför försöker man fjärma sig från problemen runt om. De tränger ändå påtagligt på ändå. Man värnar i första hand om familjen och sina surt förvärvade ägodelar. där räknar jag även in boendet. Man orkar helt enkelt inte med annat.

Men räcker nägon ut en hand om hjälp, vad det vara månde i detta Forum ställer vi upp så gott vi kan.

Vad jag vet så är det endast politik som överlåts till andra forum. Annars är det väl fritt fram att utbyta tankar och erfarenhet om det mesta. Bara man håller sig till ämnet och inte gör personliga påhopp.

Som inte blev fallet här. Hoppas att JohanOskar får pli på sin vredskande dator. Och har överseende med detta klavertramp.
Mvh
Ozzy

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem