Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Förminskad text

Förminskad text

Hej grabbar! En smärre katastrof har inträffat, laddade ner från Microsoft uppdate bl.a. nya drivrutiner för bildskärmskortet "Nividia GeForce 8500GT.
vilket var ett förslag på nerladdningssidan. Har en skärm som heter LG FLATRON L1930SQ, det som hände var att texten är så liten att det är svårt att läsa. Har försökt att ändra i kontrollpanelen samt nividias kontrollpanel men jag får inte till det upplösning hög 1280 x 1024 bildpunkter.

Bengan..
Antal svar på detta inlägg: 23
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Återställningsfunktionen med drivrutiner funkar likadant i Vista
Återställa drivrutin finns kvar jag skrev fel, den går inte att använda en gång till. Har laddat ner den nya drivrutinen från oktober 15.

Har 1280 x 1024 bildpunkter och det är lika liten text fortfarande. Funderar på en ny återställning längre bak i tiden.

Ställa ner skärmen på lägre upplösning fungerar inte heller.

Bengan..
Har du testat att avinstallera drivrutinen via enhetshanteraren?Brukar
hjälpa i de flesta fall.Svara bara ok på frågorna och starta om så hittar datorn maskinvaran igen.
Annons
Jag tror kalle52 kan ha en möjlig lösning där!

En annan fråga bara: Är det bara när du är i webbläsaren som texten är liten eller är det så så fort du startar datorn och har skrivbordet framme? Är texten och utseendet litet även där? Eller när du öppnar ett textdokument till exempel?


Blessings

LuckySwede®
använd den drivrutin som acer har istället. till den datorn.
OK. tack för svaren. Några frågor, om jag avinstallerar drivrutinen enligt förslag så ligger alltså den första drivrutinen kvar i datorn?

Allt har förändrats, skrivbordet, vebbläsaren, dokument, bilder samt bakgrundsbilden på skrivbordet. Ikonerna bytte plats, till och med lösenordrutan blev mindre. IS startsida har krymt med cirka10 centimeter.

Hur ändrar jag till drivrutinen som acer har.

Om man gör systemåterställning ändras även drivrutiner och än äldre kommer tillbaka.

Bengan..
Bengan!

Jag hade för ett tag sedan ett liknande problem efter uppdatering av bildskärmskortet, fast min text blev jättestor. Tog bort den senaste uppdateringen i enhetshanteraren o sen var det som vanligt igen.
Nu har jag avinstallerat drivrutinen, nuvarande drivrutin 2008,09,17. Problemet kvarstår.

Kan jag avinstallera en gång till och få fram den ursprungliga.

Tacksam för svar . Bengan..
Bengan!
Om du fortfarande kan klicka i rutan "återställ tidigare drivrutin" så skall du no kunna göra det.
....och glöm inte att göra en omstart.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem