Söndag 5 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: InternetStart

Varför köpte ni en dator

Varför köpte ni en dator

Jag köpte min för att att handa med aktier över nätet. Inget annat.
Min kompis lurade mig. Ha,ha!

Jag fick givetvis problem. Kollade något om Internetstart. Vet inte hur!
Men där fanns folk som grejade mina dator- problem gratis.

Kan det bli bättre.

Göcke! Har du något lagrat något från min debut på IS.
Det vore en rolig grej! Jag är beredd!!










Antal svar på detta inlägg: 8
nej leiake jag har inte det.
Men väl har vi det första inlägget som du skrev när det blev medlemsverifiering. Så här skrev du då!
Leiake 2006-01-22 18:17
Vad sägas om en ny nationaldag den 22 Januari.He,he.

IS-dagen


Men bara om den 22 Januari,inträffar på en Söndag

Lycka till med allt det nya.Verkar genomtänkt och prydligt.
Det har blivit en eller annan tråd sen leiake. Jag köpte dator för att få ha en egen å leka med och jag har aldrig ångrat detta inköp förutom att nu vill man ha vassare grejer i burken.
Jigsaw! Jag har alltid haft en egen att leka med, dock inte dator

Vi köpte våran dator för att ha som skoj och spel.
Det tog lång tid innan vi ens hade modem och internet.

Nu klarar man sig inte en dag utan dator och internet.

Tänk om man skulle stänga ner allt internet i 1 dag!!

Vi är beroende av det.
Annons
Skaffade en LUXOR 800 1978 för medicinsk forskning. När Machintosh Plus kom 1982 blev allt lätt som en plätt. Sedan blev det Mac LII och den första PowerMac innan jag fick gå över till PC enl. krav från min nye arbetsgivare 1992.
Använder fortfarande PC med datorjournal, forskning och fortbildning och sedan jag fick internet hemma 1993 har det blivit mycket kunskapssökande och alla banktransaktioner etc men även datorjournal och kommunikation. Musik och TV går via datorer nu. Använder relationsdatabasen FileMaker Pro Advanced och Excel till nästan allt arbete.
I samband med en semester i Bollnäs, tror det var 1999 eller 2000 var jag på stadsbiblioteket och där hade dom IS som startsida och jag föll direkt för den.
Nu håller jag på att gå tillbaka till MAC så när alla datorer i mitt företag är avskrivna blir det genomgående MAC, iPod o iPhone
Tråkigt att läsa om Steve Jobs sjukdom
jag köpte mig en för att leka och utveckla med
någon gång i slutet av 70talet,
och min första IBM-pc i början av 80
sen har man förbrukat ett antal PC genom åren
Nu är allt jobbrelaterat, och mycket infosökning.
Göcke!

Kanske vi skall informera nuvarande medlemmar hur det var innan 2006.

Nej! Det får dom bara ana sig till. Ha,ha!

Men jag kommer ihåg, Jag blev glad. Väldigt glad när IS kom tillbaka.

Sug på den karamellen.
Min första var en VIC-64, helt otrolig med en liten bandspelare som minne och av någon anledning var det sällan som bandet spårade rätt, så mycket av det som fanns där gick inte att få tag på.... Den köptes p g a en datakurs för länge sen i den grå forntiden: Det verkade roligt!!!!! Egentligen var det inte så skoj förrän det kom in en gammal PC i huset..
Köpte min första dator 1984,den legendariska Commodore 64 (vic64),mest för spelandets skull,började sen programmera BASIC,Maskinkoder och dyl.Fortsatte på PC och multimedia utbildning på mälardalens högskola.Sen dess har jag förbrukat några stycken PC,har för närvarande nätverk med två x 2Ghz processorer och 19 tum skärmar och 1,4 terrabyte minne i nätverket med 24Mbit anslutning...

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem