Fredag 3 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Gratis Anti-Virus program

Gratis Anti-Virus program

Har en kompis som har tröttnat på sitt sega NIS och tänker installera ett gratis Anti-Virus program. Nu till frågan, vilket är bästa och säkrast av de som finns på nätet att ladda ner?
Antal svar på detta inlägg: 51
Sidor: «1 2 3 4 5 6 Nästa »

Men nog gillar väl de flesta att det är en svängdörr som är någorlunda förprogrammerad och slippa koda av och till varje gång man passerar ut och in.
märker man inte av det , så kan man ju tro att det är ok
presis som med virusskydd , de märks inte innan de flaggar eller när de inte klarar hotet.
Ja så är det nog.
Annons
Inget är säkert. Det finns kondomer som brister.

Jag tycker inte om dom som "stökar" till det på Internet. Skulle jag utdöma straff
för detta illdåd så är nog "livstids halshuggning" lindrigt. Minst sagt.

Dödsstraff är ju "skit". Det måste vara "vassare" grejer. Typ långsam tortyr som alla kan se på TV på lördagar i stället för "Här är ditt liv".

Det löser ju inte alla brott. Men det är ju en väg.......
Ozzy, jag läste länken du tipsade om. Mycket intressant. Jag har skickat den vidare till min kille eftersom det är han som har XP. Men det gäller tydligen inte om du har Vista, om jag har fattat rätt. Ja, jag är ingen expert så det är alltid bra att få reda på saker och ting. Men jag vet att Microsofts virusprogram är bra. Ett av de bästa jag provat. Inget onödigt krångel. Åtminstone för mitt vidkommande.
babo43! Vad gäller Ms Security Essential har jag inget att invända, det verkar bättre än många andra gratis-antivir. Men det har ingen inbyggd brandvägg. Sedan är det ju upp till var och en att göra som den vill. Bara man vet vad man har eller inte har sas.
- Nej Vista och Win.7 har en bättre inbyggd brandvägg om än inte i toppklass.
- Men jag är blott en amatör....
OK. Jag förstår. Ja, det är ju alltid bra att veta. Men vad jag har förstått av detta är att jag klarar mig nog ganska bra. Även om kanske inte brandväggen är den allra bästa. Bra duger åt mig.. Nu ska jag ta mig en kopp java.. Det är absolut virusfritt. Ha nu ett gott slut på helgen, grabbar.
Ozzy Hur många gratis antivirus program har inbyggd brandvägg
boax! Vad menar Du med denna fråga. Svaret vet Du säkert .
Kanske låter jag feg. Jag skulle nog kalla det mer taktiskt att ha en brandvägg installerad.
På nedanstående hemsida finns nog svaret på din kuggfråga.
visavi gratis antivirusprogram. Läs långt ned på hemsidan...
http://blogg.tkj.se/gratis-brandvagg/
Vad jag menade Ozzy var att du skrev att Microsoft antivirusprogram har ingen inbyggd brandvägg,och då menar jag att det är inga antivirusprogram som innehåller brandvägg då kallas det för säkerhetspaket.Hoppas du förstår vad jag menar

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem