Söndag 28 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Olagligt ladda ner eller inte?

Olagligt ladda ner eller inte?

Brukar hämta några tvprogram som visar bl.a High stakes poker.Hur vet man om det är olagligt eller inte?Vill ju inte bli hämtad av polisen.
Antal svar på detta inlägg: 23
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Håller med Hans Skarplöth, vd för Viasat i vad han säger till DN.se:

"Jag har fullt förtroende för det svenska rättssystemet, men om man tror från branschens håll att det här tillsammans med ipredlagen kommer att göra den stora skillnaden, så tror jag man är lite naiv. Den stora skillnaden kommer infinna sig den dagen Viasat och hela branschen erbjudet riktigt bra legala alternativ."

Spotify tycker jag gör detta för musiken. Vem behöver ladda ner nåt när man kan få tillgång till all musik direkt via spotifys tjänst? Norska NTV.no (motsvarigheten till SVT) erbjuder allt deras material gratis för nedladdning via torrents/api och öppnar upp sig för alla. Hulu.com verkar vara på väg att göra en bra TV-tjänst på nätet, tyvärr dock bara tillgänglig USA-marknaden (pga den vanliga historien kring storbolagens rättighetsproblematik). Så fokusera istället på att ta fram riktigt bra legala alternativ.
Om nu spotify gör nerladdning onödig,,hur gör jag för att få spotify i mp3 spelaren på jobbet?Eller till bilstereon när jag är ute och åker..?
Enkelt,köp låtarna
Annons
Varför,när kopiering för eget bruk är lagligt..??
Då är det ju bara att spela in dom låtarna man vill ha
Lagligt eller inte spelar väl inte så stor roll när ingen kan kontrollera det i alla fall
Vargo
kan du rekommendera nåt prog som e lätt å smidigt då? vill du inte ta upp det här så maila mig gärna. ska funka med Vista.
Jag har två datorer och det är lätt att spela från den ena till den andra via Line In till Audacity och sen spara som Mp3
Jag har själv så mycket musik och är så pass gammal så dagens musik inte låter nåt vidare ,så om jag spelar in en låt så är det mest för skojs skull
http://www.looprecorder.de/
Hur ska de som jobbar med musik och film kunna försörja sig när ingen vill betala för deras jobb? Man kanske borde tänka lite åt det hållet med.
jag kanske inte var tillräckligt tydlig i det jag skrev tidigare, kopiering är inte altid tillåtet för eget bruk, bara ibland och till ett max antal kopior som antikopieringslagen tillåter.

Det är lagligt att kopiera för eget bruk och det är därför skaparna av filmer och musik skaffar andra protokoll som inte gör det lagligt att kopiera för eget bruk för det mesta. Står på skivor och i början av DVD filmer.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem