Lördag 27 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows mail - strul

Windows mail - strul

Nu behöver jag hjälp och råd igen.
Mailen bara slutade fungera helt plötsligt. Alla sladdar, alla programvaror, allt är samma lika som det var i går. Allt är kollat och dubbelkollat.
Men mailen vill bara inte. Programmet ser ut som vanligt, men tar varken emot eller skickar.
Datorleverantören, Televerket och goda vänner med gedigna datorkunskaper och erfarenhet har försökt hjälpa till, men ännu ingen fungerande mail.
Har någon av Er någon idé om vad som kan vara fel?
Dator inkl alla programvaror är drygt en månad gamla.
Jag är tacksam för alla råd och tips, för så här kan jag ju inte ha det.
Antal svar på detta inlägg: 23
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Kompletterande sök/hjälpsida hos Telia.

http://www.telia.se/privat/kundservice/support/internet/supporte-post/
guider/saker_epost.page

klipp & klistra
Tack Ozzy för att du kompleterade med länkarna
No problems
Annons
Tack Göcke för Ditt mejl med goda råd (vilken tur att jag har en Hotmail-adress också). Tyvärr hjälpte de inte heller. Och tack Ozzy för Dina tips. Dessa sidor är lästa mer än en gång.
Igår satt maken i telefonkö till Telia i 1,5 tim för att få tala med "supporten". De råden hjälpte heller inte. Så nu vete 17 vad vi gör.
Och då tänker jag: hur klarade jag/vi oss för ett antal år sedan att vara utan dator och mejl? Jag har i alla fall svårt att tänka mig att "vara utanför" cybervärlden. Med möjligheter till kontakter och tankeutbyten över hela världen. För att inte tala om bilder man kan skicka och ta emot från vänner i jordens alla hörn.
Så skulle någon av Er komma på någon ytterligare idé vi kan prova så "vi blir med igen" är jag mer än tacksam.

Spara allt privat du samlat på dig på ett USB eller bränn till Dvd.

Lämna in datorn till butiken du köpte den i. De har säkert en aktoriserad verkstad de anlitar vid strul/reklamation.
Säg att du redan anlitat alla "experter" samt Telia vilket du skriver i ingressen.
Förhoppningsvis få du bytt dator om DE inte lyckats reparera/hitta felet.

Tyvärr brukar de ta tid på sig vid sådana tillfällen.
Väntetid ca två till tre veckor. De säger antagligen att kön är lång.
Säg då - är inte datorn bättre än så!!?

Du kan ju även fråga om de på Garantin kan komma hem till Dig och testa själva på plats så att säga. Det skulle ju bli billigast för dem.

Ozzy!!

Hur bär du dig åt för att klippa och klistra i webbläsare GOCH??
får jag fråga en sak ??
Har ni Windows mail, så borde ni få uppdateringar till den
undrar om inte windows mail INTE är kompatibel med Windows xp
För sen jag fick den senaste uppdateringen så heter programmet windows mail 7 nämligen .
tips
installera telias support assistenten till ditt bredband om du har telia
den reparerar e-post + din anslutning finns till både xp och vista
Efter allt letande efter fel, goda råd från alla håll, så plötsligt bara fungerade mailen som vanligt igen i morse. Utan att någon gjort något åt datorn, förutom att jag kastat ilskna blickar en och annan gång och förbannat den högljutt. Vad var det som var fel? Och varför började den plötsligt uppträda normalt igen?
Frågor utan svar! Men så härligt det känns att vara med i "cyberrymden igen"!
Thomas2
Det rätta uttrycket för klippa & klistra är:

Markera all text i Hemside-adressen"(Från och med http://www. till sista stavelsen i adressen ) Kopiera & klistra in i adressfältet. Markerar & kopierar och klistrar in gör man med lättast med högermus-knappens menyer.
Tryck Enter.
För att markera t.ex. en adress som inte hänger i hop riktigt. Så försök föra musen med vänsterknappen nedtryckt, tills allt är blått. varken mer eller mindre. Då är det dags att högerklicka på det "blåa" "Kopiera i menyen, gå upp i adressfältet och högerklicka välj klistra in i menyen.
Enter.

Ctrl+c = kopiera
Ctrl+v= klistra in
Ctrl+x= klipp ut

Jag tog dig på ordet. Vad är GOCH??


http://www.google.com/search?client=qsb-win&rlz=1R3GGLL_svSE325SE325&
;q=GOCH
Estrid
Skönt att det ordnade sig.
Förlåt mitt avvikande nhopp/svar till Thomas2.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem