Måndag 20 maj 2024 vecka 21
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Öl samt alkohol

Öl samt alkohol

Detta är kanske ett känsligt ämne men hur mycket öl och annan alkoholhaltig vätska får ni i er på en vecka?
Själv så dricker jag mest Norrlands Guld 2.8-3.5%. Men visst händer det att det slinker ner en aller annan flaska vin på helgen.
Öl dricker jag var nästan var dag för det är så gott gottigottgott och gör en varm i hjärtat samt så svalkar det gott i värmen.
Mängden tar vi sen om jag får några svar haha.
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: 1 2 Nästa »

jigsaw!

Jag kör hårt på långhelger som du vet. Jag är vinprovare då.

Unge man! Din fråga får du aldrig svar på. I alla fall inte sanningsenligt.

Det är nog upp till var och en att känna sig mysig.



Jag konsumerar 2st 37cl starksprit och c:a 10 öl 3,6 % på ett År men o andra sidan så röker jag c:a 30 cigg om dan....
DedaPera!

Du är en orolig typ. Helt klart!

Jag har slutat röka, men att sluta kröka är värre.
Mina vänner säger att man skall röka "annat".

Men det funkar inte på mig.

Det känns främmande.
Annons
leiake
Vinprovare? Ska inte en sådan spotta ut det man cirkulerat runt i munnen? Om jag har rätt så måste du fuska. Sen om man provar nåt så inte provar man en hel flaska väl?
DedaPera
Det var ingen höjdare med ciggen. Jag och min fru slutade för ca 9 månader sen och det var skönt att bli av med det begäret.
Men jag är inte rabiat för det så bolma på du bara och njut av livet så länge det varar .
För mig blir det oftast på fredagar.
Pellet
Du är nog en trevlig kuf, men det börjar bli tjatigt.
leiake! du har en viktig poäng i ditt inlägg. Efter att ha arbetat 42 år som läkare så får man insikt i hur otillförlitlig alkoholkonsumtioen är hos en person på direkt fråga. Som leverexpert får man patienter med tecken på alkoholrelaterad sjukdom men svaret blir ofta "dricker vid högtidliga tillfällen" och liknande. När man träffar alkisar så överdriver de ofta " jag dricker 1-2 helrör dagligen"
Det finns mycket skrivet om detta så kom ihåg du kan aldrig lita på svaret på frågan "hur mycket dricker du per vecka?"
Kom ihåg att de du skriver kan användas mot dig...försäkringsbolag och liknande
"Kom ihåg att de du skriver kan användas mot dig...försäkringsbolag och liknande"

Oooops! Där tog tråden slut.
Nu törs ingen skriva något.

Jag dricker mest vatten.
patrikke!

Jo jag! Jag har rätta åldern. Jag kan skriva vad som helst. Vem bryr sig.
"Göcke". I bästa fall.

Men PonGot han vet.

Ett litet blodprov avslöjar allt. När du söker jobb. Vill ta en livförsäkring.

Men som arbetsgivare så visste man allt även på min tid.

Han/hon är bra. Men kommer alltid försent på måndagar.

Har kanske druckit 5 öl i mitt liv, tycker det är en vidrig smak, vin dricker jag kanske en flaska om året, whisky däremot har jag alltid hemma, kan väl förbruka kanske 5 flaskor om året, slutade röka för snart 9 månader sedan, men rökta aldrig mer än 10 om dagen!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem