Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

GB försvinner?

GB försvinner?

Under senaste tiden så försvinner det GB från min hårddisk, jag har inte laddat ner nya program eller annat. Jag undrar om någon kan förklara varför det försvinner utrymme och om jag kan göra något. Tilläggas kan att det försvinner c:a 1 GB varannan dag.

Häsning från langthom
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: 1 2 Nästa »

Lyssnar du mycket på spotify?

Programmet använder nämligen din dator som lagringsplats och jag tänker att det kanske kan vara orsaken. Du kan justera i inställningarna hur mycket plats på din hårddisk Spotify får disponera.
Tack Andreas, det var mitt i prick med spotify! Vilken inställning menar du?
Öppna spotify och klicka sedan på "Edit" och i den menyn som öppnar sig "Preferences". Där kan du justera "cache" till något du tycker är lämpligt.
Annons
Det skapas även "Återställningspunkter" så fort det sker något någon förändring på hårddisken. Man behöver inte installera program därför. Vid varje uppdatering är ett exempel.
Om du har CCleaner kan du gå in under "Verktyg" systemåterställning.
Där får du i klartext info om varje gång det har skapats en återställningspunkt. Kanske man kan avläsa det även på annat sätt.
Men det känner inte jag till.
Om du vill återskapa Gb. Kan du rensa bort de med äldre datum.
Men det är helt på egen risk. Huvudsaken är att man kommer ihåg detta vid ev personlig påtvingad systemåterställning.

Systemåterställningspunkter slukar mycket Gb på nolltid.
Men kan alltså återfås.
Langthom tackar för alla goda tips!
Langthom meddelar att mina GB så sakteliga börjat återvända till hårddisken...

tack Andreas!
En fråga då angående detta, kan man ta bort filerna som ligger i mappen och vad händer när man tar bort dem? Jag kollade i inställningarna och den står på Automatic - use no more than 10% of free disk space, ska jag göra någon ändring på detta?
Till Raj-Raj..ändra till "use at moust" och dra till den nivå du önskar. Själv låter jag spotify lagra 5gb..ta inte bort något, det går tillbaka automatiskt.
Vad är det Spotify lagrar, är det spellistorna som man har eller vad är det?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem