Måndag 6 maj 2024 vecka 19
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows Live

Windows Live

Har ett problem med Windows Live. Fick det inte till att fungera och avinstallerade det för att installera om det igen men då får jag upp att jag redan har installerat Windows Messenger, Windows Live mail. Hur ska jag göra för att få det att kunna installera det igen?
Antal svar på detta inlägg: 67
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 Nästa »

Men det var ingen lösning på mitt problem i alla fall med det som kalle52 skrev. Operativsystem som används i datorn är Vista och vad ägaren säger så har hon avinstallerat det med Revo Uninstall. Sedan efter det skulle en nyinstallation göras med då står det redan att Live Messenger, Windows Live Mail, toolbar och Microsoft Office Live Add-in är installerade. Det finns ingen avinstallationsikon i Kontrollpanelen för avinstallation. Programmen är ju avinstallerade men ändå så säger installationsprogrammet att de är installerade så något måste ju ligga kvar i datorn men vad och var?
Det finns ingen fil SYSOC.INF i windows för den delen heller.
När jag tog bort mitt använde jag Revo och klickade på Windows Live Essentials har du provat om det funkar
Annons
Det enda programmet som är installerat är Microsoft Office Live Add-in.
Raj-Raj
Vilket elände du sitter i. googlade lite på ditt problem och hittade detta.

http://www.raymond.cc/blog/archives/2009/02/27/force-complete-uninstall-msn-
or-wlm-to-reinstall-windows-live-messenger-2009/

Kanske värt att testa?
Jag hittade oxå det som kalle52 tipsade om så Google är ibland fantastiskt.
Försökte att göra en återställning men det gick inte heller.
Ja, det ser mörkt ut detta och dottern är inte glad men som man brukar säga, ingenting är omöjligt!!!
jigsaw!Jag är ingen expert utan har helt enkelt meilat till hotmail när jag hade samma problem som Raj-Raj.Fick även detta alternativ.Ladda ner och spara i din huvuddisk(c:)? om du har C: (ryms inte på diskett)
http://download.windowsupdate.com/v7/windowsupdate/redist/standalone/w
indowsupdateagent30-x86.exe
När du har laddat och sparat då går du till start/kör skriv in cmd så promten öppnas skriv därefter C:/windowsupdateagent30-x86.exe /wuforce
så laddas agenten tillC:försök därefter att ladda messenger live
ps.viktigt med mellanslag efter exe när du skriver i" kör"

hälsningar peppe/kalle52
då hoppas vi att detta tips som du kom med nu kalle52 kan hjälpa Raj-Raj med sitt dilemma.
Ha en bra dag!
Jag har laddat ner programmet som du länkade till och körde det men med samma resultat som tidigare att de är installerade. Jag har en fråga angående programmet, vad gör det i datorn? Jag skiter i det nu för det går inte att installera hur fan man än gör.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem