Fredag 3 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Google chrome OS

Google chrome OS

Hej.

Är det någon här som vågat pröva Google Chrome OS och vad tycker ni om den?
Antal svar på detta inlägg: 21
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Använder google chrome:s webbläsare ganska mycket.,samtidigt eller paralellt med fire fox o även explorer nu 8..men tycker att för det mesta så går google chrome webbläsare betydligt snabbare på de saiter o sidor jag besöker..är en ruggig skllinad..har dessa 3 installerade så prova dig fram vad du upplever att din burk klarar av bäst..är som sagt en jäkla skillnad på burk till burk..om man nu inte har det absolut senaste o största o bästa.. då gör det kanske ingen större skillnad..man inte vet jag..prova dig fram med olika webbläsare det skadar inte.bara att avinstallera om det känns så.. de som går fort på vissa saiter går inte lika fort på andra..vad jag fattat..
oops.. såg inte att det var operativsystem du efterfrågade..sorry har ej tästat annat än webbläsarn..men den går ruggigt bra..
så os:et kan jag ej kommentera..sorry..
Ja inte skulle jag välja Bills lösning.
http://www.idg.se/2.1085/1.271123/windows-7-utvecklades-tillsamma
ns-med-nsa. Fra kompisar
göcke ta bort min kommentar..misstolkade hela tråden..sorry..))
Annons
@Lazze: Nja..du missuppfatta på ett bra sätt faktiskt då det leder en annan fråga som att du har en poäng i. Att i Google Chrome OS så är just Google Chrome standardwebbläsare och att man just binder sig till Googles produkter.
Jojje!
Där har du en liten fin sida som skulle kunna lära sig lite om sidrendering. IDG är fan en av dom sämsta när det gäller detta! Sen visst allt handlar väl om programering eller vilken motor man vill använda sig av? (inget är gratis) Sen till lazze.
Allt handlar om rendering av sidor och vilken motor webläsaren använder sig av.
Det spelar fan ingen roll om du sitter på en 100/100 lina om servern på den sidan som du försöker öppna är sketkass!
Visst Webkitmotorn i Google Chrome funkar bra men hur mycker info samlar onkel Google in då? Gamle Bill kan man iallafall lita på. Google kan aldrig tillverka ett OS som Bill å hans gäng!!
Det finns inte den erfarenheten bara. Haha kanske ni säger. Ok men ge mig på nöten då!
P.s Jag gick på myten om att detta med snabbare fiber skulle ge mig ett snabbare förlopp av öppnande av sidor så jag gick från 4/2 till 10/10 och vad fick jag? Jo en dyrare månadsräkning! Visst kan jag ladda ner filer snabbare om nu servern tillåter det och det inte finns 1000 andra användare som laddar ner samma fil. Allting e relativt men internet e fan konstant långsamt innan programmakarna till sidorna lärt sig!
"Det spelar fan ingen roll om du sitter på en 100/100 lina om servern på den sidan som du försöker öppna är sketkass!"

Sant som sagt. Har hänt alltför många ggr. *suck*

Hur som helst verkar ingen här hitills ha prövat Google Chrome OS så det är kanske bäst att låta tråden vila tills det dyker upp nån som verkligen provat OS:et.
Haha! Japp det är nog lite tidigt va för att utvärdra detta OS? Men dedagen som det kommer i skarp version så kan vi ju snacka!
nu lever vi ju med Bill G eller Mac OS X å allt vad dert heter.
som jag skrivit innan så verkar du vara en man med huvut på skaft även om din ålder inte stämmer med din tråd. Kalla mig gärna åldersrasist eller nåt men Google Chrome OS vid 76? Nä haha!!!!!!! Men maila mig gärna som sagt eller besök min hemsida med en syrlig kommenatar:
http://magnus.zoomin.se/

Nu blir det snart läggedags men snart så kommer julen vilket även om vi inte vill:
Men då kommer detta in i våra liv:

http://www.youtube.com/watch?v=1NakYZJcllU

Haha!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!! Tacka Patrikke för denna grupp, men bra e dom.
P.s You tube downloader e ett ganska bra att ha prog.


@jigsaw: ändrade min ålder så den passar dig bättre?!

ROFL
Edit: Personligen tycker jag att ålder är ganska larvigt. Det är det man skriver som räknas oavsett ålder.
Det var en fin kommentar som du lade på min hemsida . Visst är det så du känner så håller jag mig härifrån denna tråden.
Må väl.
Sen hoppas jag på framtida lingvistiska bataljoner från oss bägge parter.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem