Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Om formatering

Om formatering

Hej! Det är så att en av mina vänner har Mini-PC(Laptop) eller vad de nu kallas men nu har Windows XP Home Edition kraschat på den och det finns ingen CD/DVD-rom på den.Va det är lättast sätt o formatera om datan? Vad behövs göras om man ska formatera med USB-Minne?
Antal svar på detta inlägg: 32
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

I så fall vad är bästa o göra då?
i ditt läge så skulle jag lämna in den.
när det ändå är garranti på den.

annars så skall du skapa en möjlighet att göra en USB boot för att återställa recovery delen
ett usb minne på 4Gb osv
Problemet är att min kompis har köpt försäkring till datan.Utan den har bara vanliga 1 års garanti om det är fel på produkten o sånt

....aa jag har i alla fall USB-minne på 4 GB och en på 8 GB.....Men hur man tillväga när man ska lägga image file? är det bara sätta ihop till en FILE o sen lägga in på USB o köra den från USB-minnen? eller måste man göra nåt mer?
Annons
Han har inte köpt den försäkring som täcker allting.Han har bara vanliga garanti
men OSet skall han ha i vilket fall som helst
den följer med datorn om äkthets lappen sitter påklistrad under datorn
mm förstår! den finns fast sliten.suddigt.Man ser inget va som står o sånt!
På den där länken är ODN filer?!? ska man inte sätta ihop alla till en fil?
vet inte om du/ni vill leka när den har garranti

men denna sida behandlar en del av recovery funktionen men om det är er lösning vet jag inte
obs kopiera hela strängen mellan [...]

[http://support.thetechguys.com/layout.aspx?ID={1a9baf1f-d4c9-4d17-84c0
-8fea2c5b303e}&CatID={dbcf4100-f5f4-44f2-a132-d25c71252870}]

Nopp! Inget av det hjälpte! Har läst på hemsidan.Det ska finnas Recovery på Själva hårddisken när man klickar på F10 några få gånger så ska det komma upp Recovery System.Men inget av det kommer upp.Så det är nån Hårddisk som är död.Jag är helt inne på att det är Hårddisken som har pajat/Kraschat totalt
Man kommer alltid till svart ruta med följande rubrik "Windows Boot Manager" O sen står det fel meddelande att det är nån ERROR och sånt
du kan inte gå vidare om du inte kan säkerställa faktory reset filen på den extra partitionen. Jag skulle be om en recoveryskiva i england tar techguy ca 450kr för en sådan, ganska magstarkt, men vafan man får betala för att man inte har gjort en bootbar rekovery USB eller CD som man uppmanas till i installationen.

men du gillar ju att labba

själv så skulle jag beställa recoveryn om inte de ni köpt datorn genom kan fixa på en ny image av fabriks läget. av den anledningen att jag skulle vilja labba mer med en sådan dator.

kommmer den med 80Gb disk så skulle jag uppgrader till en större sådan.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem