Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Fildelningen är historia nu

Fildelningen är historia nu

Fildelningen är historia nu. Det finns ingen längre som vill ha något eftersom alla redan plockat det dom vill ha från dom öppna trackesr som finns. Jag vet eftersom jag kollat runt! Frågan är vad som kommer härnäst?

Så Antipiratbyrån kan softa ner nu och ta det lugnt!

Det påstås att fildelningen nått nya höjder vilket är en myt och lögn skapad av tidningarna.

Jag vet i allafall INGA såna nya höjder och VAR skulle dom vara i såna fall?

Nej, nu är det över och game over för denna gången!

Tack för den tiden som varit!

Antal svar på detta inlägg: 23
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Nej, den har bara flyttat!
Öppna trackers har inte längre det stora utbud som efterfrågas.
Allt går långsamt och segt med anonymitetsservrar, så till stor del har Ipredlagen fått den effekt som upphovsrättsindustrin önskade.

Folk skyddar sig bättre nu.
Privat fildelning mellan vänner man känner ökar nog, då enkla men säkra program tas fram för ändamålet.
Tex. Operas nya webläsare eller One swarm mfl.

Nya tv-apparater säljs med stöd för USB minnen och läser de populäraste filmformaten utan problem.
Vem köper eller hyr filmer på USB-minne?

Fildelning är här för att stanna, så länge filmkartellen inte erbjuder vettigare alternativ än att kränga plastskivor i butik eller till priser som får folk att plocka på sig ett par skivor i kundvagnen utan att det svider i plånboken.
Så du menar att fler har gömt sig bakom VPN-tjänster? Men det går ju mycket långsammare än öppna trackers och kräver mera bandbredd!
Det kanske är därför dom säger att fildelningen ökat men det beror ju inte på ökningen i sig utan bara att det suger mera bandbredd att vara skyddad bakom VPN! Och på så sätt kan dom ju säga att fildelningen ökat men det är ju inte samma sak!

Eller?
Internet är ju fildelning, så historia kan det inte bli, om vi skall ha kvar internet.
Annons
Det är helt rätt, Göcke.

Jag har även fil i kylen, men den delar jag inte med mig av.
Undrar just om fångarna som sitter inspärrade använder sig av fildelning?
vissa av dem har ju tillgång till internet de med, men den hårda delar de nog inte med sig av
använder sig av fildelning... Jag tror på det, på sätt och vis. Dom får antagligen en portion var ...
Internet är en fredad zon!! Dom styrande har ingen rätt att komma med pekpinnar mot oss!

Man försöker styra över internet med!! Helt otroligt!!
Det är lite tråkigt att fildelningsdebatten har tagit så enorma proportioner som den har då många fler i dag har tillgång till kunskap som dom inte hade för 10 år sedan!

Och då pratar jag inte om film och musik som antipiraterna hakat upp sig på.

Ska dom spärra internet så kommer ju utvecklingen att gå så mycket långsammare ju.
Hur kan Internet vara en fredad zon idag?

när länder/organisationer/grupper och enskilda
hackar/spärrar enskilda datorer och servrar och förpestar i största almänhet.

så är det inte , och kommer aldrig att vara
i alla fall inte under de närmaste 10 åren

Hur är kunskaperna ??

Jag tror många lever i filmvärlden och tror på tomten.
och drömer om en skruppelfri värld.
och att det är fritt allt vi gör på Internet.

Det är dags att vi vaknar upp och inser sanningen.

Finns inte netetiket på nätet för alla, kan vi glöma friheten.
bullshit harlekin får du inte diskutera detta på ditt forum så var tyst istället
fildelning lever och frodas i all högsta grad ..................................

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem