Söndag 28 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: InternetStart

Internet är lurigt

Internet är lurigt

Jag har åkt på 3 riktiga blåsningar. Det är inte så farligt på 15 år.

Jag tror att ICA är värre. Där åker man på en blåsning varannan dag. Men jag handlar där i alla fall.

Jag är nämnligen hemligt"kär" i henne som har hand om frukt och grönsaker.

Men nu till saken. Jag mailade min dotter. Då gick min kompis in och skojade.
Då började jag fatta att Internet är lurigt. Återkommer med dom två andra
blåsningarna.

Hotmail på vid gavel
1999 var Hotmail den ohotade kungen av webbmejl med över 30 miljoner användare. Under ett par ödesdigra augustidagar var inloggningsfunktion överspelad. Med en enkel textsträng i webbläsaren kunde alla som ville logga in på vilket konto som helst utan lösenord. Läsa, skicka och ta bort mejl – allt var fritt fram bara man visste mejladressen.


Antal svar på detta inlägg: 1
Visst är det lurigt ibland - men mest beror det på egna misstag.
För ca 6 år sedan skötte jag min mors betalningar via Internetbank.
Skulle betala en räkning på 199,90 kr.
Nästa gång jag gick in på hennes konto tyckte jag att saldot hade minskat oroväckande. Vid närmare koll fanns en transaktion på 19990 kr och snabbt kunde jag ringa in felet som ju låg hos mig.Normalt skulle ju en sån transaktion inte godkänts via kontrollsiffra som finns i OCR-koden men fel hade uppstått. Tog dock 4 samtal, det sista via ekonomichefen innan pengarna returnerades. Ca 1½ månad tog det. Slutsats: Betalningsmottagarna som får för mycket jobbar inte aktivt för att rätta till fel när föt mycket pengar erhllits.
Sedan har jag blivit mera noggrann och kollat transaktionerna innan de godkänns för betalning.

Sedan Leiake - jag kan förstå att du handlar på ICA pga den"hemliga kärleken". Men jag handlar på Konsum där jag är medlem. Jag gynnar mig själv men blir ju lurad stup i ett då jag jämför prisnivån Lycksele och Umeå. Klart billigare på Konsums Umeåbutiker trots att vi tillhör i samma Konsumförening.
Hur jag ska lösa det problemet har jag inte kommit på.

ICA beundrar jag för sin ICA-bank. Kan inte förstå att KF inte kunde fixa det.

Största fördelen med min butik är att de hyrt ut del av ytan till Sy....bolaget så det är "ratt åt" (dialekt se http://www.nastansjo.se/dialekt/kropp.htm) när dylika produkter ska inhandlas. Ska man köra mellan olika inköpsställen så kostar det lätt 10 kr extra.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem