Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Hobby och motor

AC´n helt död

AC´n helt död

Är det någon som kan det där med bilar?
Jag var ute och körde igår då plötsligt AC bara lägger av helt.
Det är alltså hela displayen som lagt av kommer inte upp något i den.
Trodde först det var en säkring som gått, men det var det inte. Har även kollat så att sladdarna sitter som de ska på baksidan och det gör de.

Är det någon annan som råkat ut för samma sak?
Tror ni det kan vara själva "kontroll enheten" eller kan det vara något annat?
Slipper helst att lämna in bilen på verkstad, om det är något litet som man kan åtgärda själv.

Bilen i fråga är en VW Passat 1,8t -04
Antal svar på detta inlägg: 6
Som bildoktorn säger koppla ur batteriet -- låt stå 20 min -- koppla ---prova igen ? Bil elektriker mäter lätt fram var felet är givare kontakter osv.lycka till.
Kanske räcker att kolla i obd2 utaget va felet är så det kan ju gå fort, med rätt utrustning.

Finns det någon huvudsäkring till anläggningen?
Jag har låtit batteriet vara urkopplat under natten, men det hjälpte inte.
Finns det någon som hyr ut databoxar? om det är det som menas med "obd2" uttaget?

Ang säkringen så finns det två st vad jag kan läsa mig till,men båda är hela.
Annons
Typ en sådan KAN fixa det
http://korta.nu/4494

Jag läste av felkod på min golf med en sådan när jag hade den och det var smidigt.
Det kanske inte löser ditt problem men det KAN göra det, annars om du köper den så kan den vara bra att ha i framtiden, den kan ju bli billigare än vad en endaste felsökning hos vw kostar.
patrikke, det kan ju vara en lösning. Ska kolla på det.
Jag har en kompis som har en likadan panel isin golf, tänkte byta och kolla om den fungerar in min bil. Så kan man gå vidare därifrån.
har inte hunnit byta panel än, men märkt att knapparna på ratten är ur funktion de med.
Men detta drar jag slutsatsen att det måste vara en säkring eller liknande.
Vet någon om att det sitter säkringar på fler ställen?

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem