Söndag 28 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Bästa banken??

Bästa banken??

I hela mitt yrkesliv så har jag haft lönekonto på nordea.
Först nu som pensionär så har jag så har jag kommit underfund med vilken jävla skitbank det är. Man kan tjäna massor på att byta bank!!
Ex. Dom tar årsavgift på kortet och sen en avgift varje månad för att använda internetbanken och räntan är lika med 0:-.
Idag så kom skattepengarna in på kontot men jag får disponera dom f...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 34
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

För mina personliga ändamål fungerar Handelsbanken perfekt.
Service dygnet runt på telefon.
Bra kontakt med lokalkontor.
Personligt utformade Visakort.
Inga onödiga kortavgifter.
Kort transfer.
Håller nationellt som internationellt.

Räntan bryr jag mig inte om längre.

Man väljer nog "bästa banken" efter personligt behov. Gott så.

Topnotch!!

"Räntan bryr jag mig inte om längre"

Ska banken ha mina pengar i stort sett gratis? Som dom låna ut till annan. Då tar dom ju rejält med betalt. Även om ränta är för tillfället är ganska låg.

Jag använder Swedbank av lokala orsaker! Men jag kunde lika gärna vara utan dom!!
Nu har jag bestämt mej, har en bestämd tid för besök hos LF. Man får dessutom upp till 20% på mina hemförsäkringar... Dessutom verkade flickan jättemysig och trevlig, så jag bestämde träff med henne (på kontoret alltså)...
Annons
Jag har Nordea av gammal tradition, sen så ICA men jag använder inte deras banktjänster. Räntan bryr jag mig inte om småpengar.
Men sen en tid tillbaka har jag också skaffat Neteller, engelsk internetbank, för att kunna ha kapital i lite olika valutor, det är gratis där till skillad från svenska banker som tar betalt för valutakonton. Du kan koppla ett MCard till Neteller och ta ut cash i Sverige eller handla på kortet. Deras kort är gratis.
Här är Neteller
https://www.neteller.com/home/index.jsf
"Thomas2" Du frågar en sak som Du även svarar på i samma andetag.

Du vänder Dig mot mitt inlägg "Räntan bryr jag mig inte om längre" och i slutet av Ditt eget resonemang svarar Du " Jag använder Swedbank av lokala orsaker! Men jag kunde lika gärna vara utan dom!!"

Exakt vad menar Du?
Jga och frun har nyligen bytt från Nordea till Länsförsäkringar. Vi tjänade direkt ca 1000 på bilförsäkringen och får någon men ändå liten ränta på sparpengar vilket man inte fick i Nordea. Vi ångrar inte att vi bytte även om jag kan hålla med leiake om att Nordeas säkerhetsdosa var bra, bättre än LF:s.
Det måste vara nåt dyrt papper och bläck dom använder sig av i Nordeas uttagsautomater. Tre kronon per saldobesked? Avverkar dom Mahognyskog för att göra pappersmassan till kvittona?
>Fajjer< var ser du hur mycke dom tar per saldobesked , jag har aldrig sett det .

Ja du om det är som du säger så är det nog väldigt fint papper dom har fast inget vi vanliga får ta del av gissar jag
Topnotch!

I och för sig har du rätt! Räntan på 0,75% kan man vara utan! För om man får några kronor varje år,så är staten där och tar det mesta!!

När man bor på mindre ort och det bara finns en bank,är man nästan tvingad att ta den,alternativet är att köra 3 mil för att anlita en annan bank.

Men det värsta av allt!! Det finns inte ens en uttagsautomat!!
Man får stå i kööööö varje gång man ska plocka ut pengar!!
Viktor.
"Vi tjänade direkt ca 1000 på bilförsäkringen"
Vet inte vad du har för bil, men har du Volvo så försäkra i Volvia då tjänar du kanske en tusenlapp till...
Och ändå ha resten av försäkringarna kvar i LF...

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem