Lördag 4 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: InternetStart

Inlägg

Inlägg

Undrar varför det är tunnsått med inlägg från damarna. Ska IS bara vara ett forum för gubbar? Tror att det skulle bli mera fart med inlägg, om damarna
skulle komma med sina inlägg.
Antal svar på detta inlägg: 10
Åtminstone idag.
Vadå gubbar? Var sitter åldersträcket någonstans?
Jag är ohotad äldst i grannskapet, har bäst fysik etc och jag alltid varit gubben. Frun är 20 år yngre och har ett namn, inte kärring som bör vara närmst i tilltal.
Tror svaret på din fråga kan var att de inte förväntar sig vettiga svar.
Vi måste börja med inredningstips och matrecept. Då dyker kvinnorna upp.

Det är det enda dom intresserar sig för.

Barnuppfostran och utlandsresor ligger högt på listan oxå, men dom går
inte före matrecept. ICA har 5400 på sin hemsida, men inget om hur man kokar ägg.

Koka ägg till 4 pers.

Tag äggen och lägg i kastrull med kallt vatten med lock. Efter ca, 3 min kokar
vattnet. Tag av locket, sätt spisen på 3:an. Ställ äggtimern på exakt 5 minuter. När den ringer.
Häll av det kokande vattnet, och spola kallt en stund. Då blir äggen lätta
att skala.

Jag gör ett litet hål i äggskalet. Där sticker jag in en tesked. Vips är ägget skalat.
Man blir förbluffad hur lätt det går.
Annons
Tja, det ser ut att vi gubbar är rädda att IS blir en syjunta!
Förr kallades kvinnor det täcka könet, idag så kan man kanske kalla dom det halvtäckta könet, männen är fortfarande det otäcka könet.

Här på forumet så dräller det av otäckingar som mest ägnar sig år att lösa diverse praktiska problem och att ironisera över andra och sig själva. De flesta dock med ett leende på läpparna som man försöker uttrycka med att avsluta meningen med en smiley.

Trots allt känslokallt.

Det halvtäckta könet styrs mer av känslor än det otäcka. Det hjälper inte därför att avsluta sin ironi om kvinnors intressen för matlagning med en smiley för att de ska bli gladare.

De känner sig kanske nedvärderade.

Bara en filosofisk tankesnurra samtidigt som jag dricker kaffe och försöker undvika det jobbiga i att planera packning och annat innan jag ska dra.

Leiake skrev: Vi måste börja med inredningstips och matrecept. Då dyker kvinnorna upp
Det är det enda dom intresserar sig för.

Gå och göm dej Leiake, tror du att vi är så enkelriktade?? Grrr, nu blir jag snart förbannad på dej GRRRRR.

Vi har många intressen. Bl a Linedance, datorer, bowling, det andra könet. Fräckisar.
Vad det inte du som undrade vad vi kvinnor såg hos män???
WOW, minns du svaret?? Ska jag påminna dej?? Undrar om du håller måttet!!!!
Joanna!

"Vad tittar män först på, hos en kvinna." Ögonen och sedan urringningen.

Sedan frågar man " Får jag lov, eller skall vi dansa först".

Skämt åsido. Jag skojade om enkelriktade kvinnor. Ni är utåtriktade i dagens
samhälle, men ni kör samma stil som min mormor (född år 1888) på många
vis. Det sitter i generna och kommer att sitta där tills människan utplånas.

Matrecept är inne. Alla TV-kanaler är ju fullproppade. Snart avbryter dom
en ishockeymatch för att meddela att det har uppfunnits en ny grillsås.

Dessa mat-kanaler är för kvinnor. Inget annat.
Jag kan koka ägg och baka pannkakor. Det räcker.
3- minutersmakaroner är jag "grym" på oxå.
Apropå att koka Ägg ....
Lägg äggen i kallt vatten, på med lock, koka upp, stäng av plattan, kastrullen kvar på plattan, och låt sedan äggen ligga kvar i 5 minuter.... spola med kallvatten........ då är dom perfekta Så spar jag energi och äggen blir perfekta, inte hårda och inte alltför löskokta!
Ha en bra dag...... Nu ska jag gå ut och tvätta bilen, bära in ved, sortera sopor och laga en läckande kran, fixa med min hemsida...... sova en stund på em. innan jag åker och kör min Travers under natten. Gubben sitter och tittar på Hem till gården
PS. Matprogrammen tittar jag inte alls på!
Kram UL
HeanHäxan!

Din "gubbe" har tydligen fått ordning på dig, eller så vågar du inte slå honom tillbaka.

Bra tips med äggkokningen. Att jag inte tänkt på det innan.
Du är rolig du, Leiake...... Här på Hean slåss vi inte Vi kramas
UL

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem