Fredag 17 maj 2024 vecka 20
Forum
Kategori: Dator och internet

Ändra Windows 7 startlogga

Ändra Windows 7 startlogga

Hejsan svejsan! Tror inte detta har varit på tapeten innan.

Det jag skulle vilja kunna göra är att ändra Windows 7 startlogga till XP´s med text å allt.

Finns små program till allt men till detta som jag vill göra har jag inte hittat.

T ex XP tema har jag redan hittat och det funkar bra.

Hoppas på tur gör jag.
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: «1 2

Detta är taget från PC för Allas senaste nummer och hoppas att det är det du vill ändra på.

1. Öppna Registret. Starta Registereditorn (skriv regedit i Startknappens sökfält). Starta programmet högst upp i listan. Klicka fram till HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Authentication\Logo
nUI\Background till vänster.

2. Ändra. Dubbelklicka på värdet OEMBackground till höger och ändra det till 1. Om värdet inte finns, skapa det (DWORD). Stäng med OK och stäng Registereditorn. Kontrollera nu vilken skärmupplösning du har (högerklicka på Skrivbordet och välj Skärmupplösning).

3. Skapa bild. Använd valfritt bildredigeringsprogram för att skapa den bild du vill ha i rätt upplösning. Den skall vara i jpg-format och kan se ut precis hur du vill, men filstorleken får inte överstiga 256 kilobyte. Spara den med namnet backgroundDefault.jpg.

4. Mappfix. Ställ i Utforskaren på att visa dolda filer (med Visning/Mappalternativ i Verktyg-menyn). Skapa mappen C:\Windows\System32\oobe\info\backgrounds om den inte redan finns. Kopiera din bild dit. Godkänn alla frågor under proceduren. Starta om.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem