Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Hobby och motor

Ishockey SM Final - SAIK vann

Ishockey SM Final - SAIK vann

Skellefteå AIK (SAIK) som vann grundserien.
Sedan gjorde SAIK processen kort mot Luleå. 4 raka segrar. 4-0 nu ikväll.
På IS har det varit dåligt engagemang för denna final.
Kan det bero på att Norrlandslag skiter ni?
Jag tycker att ni borde berörts av vilken fin ishockey båda lagen gett er.
Framför allt Skellefteå AIK!!!

Vad har ni att komma med?
Djurgården blaha
Färjestad blaha
m fl
Antal svar på detta inlägg: 10
Massa Grattis till SAIK Vi höll på dom..... beroende på rötter i trakten, men nästa säsong blir det att hålla på laget i mitt hjärta, LIF

Ha en bra dag
Håller fullkomligt med, detta var en uppvisning i hur riktig hockey skall spelas, att nämna Djurgården i detta sammanhang är nästan en förolämpning, framtiden tillhör Norrlandslagen GRATTIS
Ett stort grattis "Piteå Södra" till DM-guldet!

Jag tror dock att mitt kära FBK hade bjudit på bättre motstånd än vad Luleå gjorde i finalen, MEN, ändå förlorat mot säsongen i särklass bästa lag.

Kul och framförallt bra för svensk hockey att ett så välspelande och underhållande lag får bucklan - GRATTIS!
Annons
Kul att ni håller med mig.
Frågan uppstår dock - får lagen behålla sina spelare eller sticker de över Atlanten?
Även om några sticker iväg så finns det nog bra spelare som knackar på från ungdomslagen. Luleå och SAIK har ju bra sponsorer SSAB resp. Skellefteå Kraft så rent ekonomiskt har de nog inga problem.
Än en gång GRATTIS SAIK!
Jag tror den stora faran för SAIK är att det är så många unga som klivit fram speciellt i år och fått mycket uppmärksamhet. Det kommer bli en baksmälla nu genom att en mängd av dessa kommer att lockas över till NHL/AHL för att testa vingarna. Se bara hur det gick för Brynäs.

Nu gäller det för SAIK att lyfta upp rätt individer från ungdomslagen och fylla på med/behålla spelare som står för rutin och stabilitet.

För jag vill ha en 7-matchers finalserie mellan SAIK och FBK nästa säsong.
Törs väl inte nämna LHC blir man väl avstängd Men grattis SAIK
Hej,hahaha,,Jocke, passa dig noga. Nej men allt är frid och fröjd nu. Och till HeanHäxan en hälsning. Rötter finns där uppe hos mig med så det känns ju inne i själen. Och nog får man ärligt säga att dom har haft ett visst övertag i alla fyra matcherna. Trevlig helg alla "sccccttttas-bor" där uppe. L.
Snyggt jobbat av SAIK. Grattis
Jocke458

Är inte Göcke från Linköpingstrakten? Så det är väl ingen fara
Grattis! Vann på en fantastigt bra skridskoåkning. Alla lagen i finalserien upplevdes som rundningsmärken.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem