Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: InternetStart

SvD DN förslag önskemål

SvD DN förslag önskemål

Nu när ni lagt att man kan växla mellan SvD och DNs nyhetsflöden vore det önskvärt från min sida att man kunde välja vilken av dem IS startar med. Detta kunde kanske ligga bland övriga förval under inställningar?

Nu när jag öppnar sidan startar alltid SvD och jag får klicka på DN-ikonen för komma dit, dessutom måste jag sen uppdatera sidan för att få det senaste nyheterna.

Jag använder Mac OS X (10.8.3) och GC som läsare. Detta med uppdateringen kanske fungerar bättre med annan läsare men GC är så bra i övrigt att jag inte har inte har lust att byta.

/B
Antal svar på detta inlägg: 7
Starta datorn........starta IS........gå ut med hunden........när Du kommer tillbaka klicka på DN.......fast nu har SVD blivit bättre så Du behöver kanske inte gå ut........som vanligt ingen autoupdate.......!!
Ursäkta, men nog finns det större problem ? Man kan ju knappast begära att allt ska läggas till rätta för var och en av oss? Något måste vi ju kunna göra själva också. Fira med Tre Kronor nu i stället. Hälsn. L.
Nu förstår jag inte riktigt hur herrarna pererik38 och lagera tänker. IS, som varit min startsida sedan 2006-01-23, har stått under utveckling, oftast till det bättre. Under denna tid har jag flera ggr. sett att Daniel bett oss medlemmar komma med förslag och önskemål, detta är det jag nu gjort.

Pererik38: till dig vill jag förslå en ny dator, moderna datorer startar och öppnar IS så snabbt att du inte ens hinner tänka tanken "hundpromenad" innan det är klart. Från det att jag öppnat locket på min laptop så tar det c:a 2-3 sek. innan datorn innan är igång och jag är ute på nätet.

lagera: vad har idrott med detta att göra?
Annons
Jag håller med Bosse.
Som du själv säger Bosse, utan att hetsa för mycket, "kanske det fungerar bättre med annan läsare", där är pudelns kärna. Vad jag ville få sagt var bara det att större problem finns i livet. Och att jag nu råkade nämna Tre Kronor får jag väl stå för själv då, om det nu var så hemskt. Njut den sköna sommaren nu. Hälsn, L.
Nu är det alltid så att alla förslag är bra utom de dåliga. Det är ju bra att vi har två av landets största dagstidningar att välja mellan på IS startsida, dvs SvD och DN.

Till de som inte redan vet så finns det ytterligare mer än 70 svenska dagstidningar att läsa här på IS. Därutöver så finns det ett 90-tal engelskspråkiga och ett antal tysk- och spanskspråkiga dagstidningar. Jag tror inte att det finns någon sajt som kan erbjuda ett större urval av tidningar än just IS.

Nilho, där satt den. Exakt min tanke med. Och välja kan man ju som sagt göra utan större insatser. Hälsn, L.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem