Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Bli aldrig akut sjuk

Bli aldrig akut sjuk

Då blir ni liggande på en brits i flera dagar. Sverige behöver en ny regering som
är mer humanitär. Den nuvarande består av obotliga psykopater som dessutom
ljuger som en häst travar.

Jag är faktiskt oroad över min sjukförsäkring som inte håller vad den lovar.

http://www.dn.se/sthlm/patienter-tvingas-vanta-allt-langre-pa-vardplats/
Antal svar på detta inlägg: 10
Jodå man kan bli akut sjuk men då skall man kanske vara i Norrtälje, där blev jag omedelbart omhändertagen och inlagd på sal med föredömlig behandling.
Rolfre !

Då flyttar jag dit i morgon för jag är lite "småkrasslig " i magen. Det ser ut som
entreen till ett museum. Väldigt imponerande.

http://www.internetstart.se/bildgalleri/pics/04477.jpg
Problemet är nog inte vilken regering vi har. Problemet är pengar eller bristen på pengar.
Sveriges befolkning har ökat drastiskt de senaste åren men vi har inte byggt nya sjukhus eller bostäder. Istället försöker vi effektivisera sjukvården.
Det fungerar bara till en viss nivå.
Annons
Ja du Leiake, visst passar du nog in till vissa delar i ett museum.

Har du besökt akuten på SU (Sahlgrenska) där hamnar jag ofta och spenderar halva året inlagd på olika avdelningar med slangar till höger o vänster.
Längsta väntetid från ankomst med ambulans till inläggning på sal, 58 timmar och 15 minuter, slå det om ni kan. Fruktansvärt att ligga på en stenhård brits med endast en filt till kudde och en filt över sig. Piss o skitnödig men förlamad i benen, livet rinner ut och min ansökan till Dignitas i Schweiz är inskickad, väntar bara på betalningsavier. Schweiz kallas ju även Helvetia så dit kommer man först sedan bara hoppas på att sankte Per käkar lunch när jag smiter in.

Med vänlig hälsning

Masken
masken !

Om man har följande inställningen som akutsköterska, då har man varit med länge.

-Du anser att biljetter till skoldanser skulle berättiga till gratis magpumpning.

Många akutfall är nog självförvållade genom droger och alkohol. Tyvärr !
Konstigt nog har dessa fall förtur. Är man nykter så får man sitta där tills alla
är magpumpade. Dom "skiter" i alla som har brutit båda benen.
bst. nog har det med regeringen att göra !
Nuvarande regering sänker skatten för inkomster
på 39000:-/mån. istället för att lägga mer
pengar på sjukvården ! Sorgligt !!!
ALLTSÅ !! Första tanken när man läser vissa inlägg här var ju att stänga ner och njuta livets dagar. Men så ser man vissa saker som gör att man inte kan vara tyst. Gnäll , gnäll,gnäll en masse. Vi har en väl fungerande sjukvård i landet i motsats till många andra nationer, plus att vi har lugn och ro om man jämför vissa på avstånd liggande länder. Där kan man snacka om oro. Och att vissa skulle ha någon slags förtur är ju bara bullshit, "skiter" i någon patient gör dem inte. Tiden kanske inte alltid räcker till med tanke på alla fall som landar. Nej, nu vänder vi blad som det heter och lever livet. Hälsar L.
lagera!

Du är felinformerad angående förtur. Håller någon på att dö så får vederbörande
givetvis förtur. Alkoholförgiftning och överdoser är dödliga.

Skiter gör dom ju inte på patienterna fast dom helst vill , men dom ignorerar mindre blessyrer.
Mindre blessyrer har inget på akuten att göra. Det är en anledning till att dom som behöver komma in får vänta. Finns vårdcentraler , närakuten, distriktssköterskemottagningar för sånt.
rutan !

Du har rätt. 90 % som åker till akuten behöver inte detta. Men få folk att begripa
detta är inte lätt. Många som har ont i halsen åker dit.

Kanske man skulle höja avgiften till 1000:- per besök. Har man riktigt ont så är
det billigt. Har man brutit benet på fredag så väntar man nog inte till Måndag och
haltar till vårdcentralen. Då blir det akuten direkt.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem