Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Vilken pärs

Vilken pärs

Jaha, nu har man suttit i polisförhör för första gången på 64 år!
Bakgrunden är att jag var ute på en kvällspromenad i går kväll och jag satte mig på en bänk på Mariatorget i Stockholm. Då får jag syn på ett par som minst sagt bråkar. Jag tyckte det var kul att titta på ända till killen plötsligt sparkade omkull tjejen! För att skydda henne så gick jag fram till dom och sa åt honom att sluta med det där. Det var inte bara jag som såg det utan det kom fram flera som hade sett det. Helt plötsligt drar killen fram en kniv som han hotar mig med! Nu hör det till saken att jag har tränat karate i 40 år och har svart bälte, så jag blev aldrig rädd utan iskall och förbannad! Jag slog på honom och avväpnade honom så polisen som kom var tvungen efter ambulansen! Han blev tydligen rätt skadad så nu är jag misstänkt för att ha använt mer våld än nöden kräver! Hade jag velat så hade jag kunnat döda honom på fläcken! Förhörsledaren tyckte att jag hade agerat på rätt sätt och jag har tydligen 5 vittnen som talar för min fördel så vi får se vad som händer.....
Antal svar på detta inlägg: 35
Sidor: 1 2 3 4 Nästa »

Bra gjort !!
Men utan Dina kunskaper i karate hade Du kanske varit illa ute !
Så jag kan många gånger förstå att folk är rädda att blanda
sig i ett bråk, tyvärr !
Exp. Kvinnan som ville rädda grabben i det senaste dubbel-mordet,
hon blev ju också mördad.
loket, hoppas du slipper några tråkiga följder. Man kan bara konstatera att "Ur led är tiden" i de flesta sammanhangen. Helt otroligt också med de som hände med dubbelmordet. Kan man gå ut utan vakter tro? Hälsn L.
Du har helt rätt! Det bästa är att inte lägga sig i utan man ska ta sig därifrån så fort som möjligt och överlåta till polisen att agera!
Samhället har blivit mycket råare och det sker skottlossningar och knivskärningar varje dag. Man undrar vart vi är på väg.....
Annons
Bra gjort! Du är dagens hjälte! Civilkurage räddar liv. Hälsningar Pär
nomoreads!

jag önskade att du har rätt men tyvärr så visar dubbelmordet i Ljungsbro att civilkurage även kostar liv.
Och en sak jag glömde, förr i tiden kunde man säga att "det händer aldrig hos oss" om man bodde i en mindre stad eller ort. Men i dag spelar det ingen roll var du bor, slå upp vilken dagstidning som helst här och läs rubrikerna, från Ystad till Haparanda, samma saker händer. Ibland får man frågan , hur kan du bo där ? Bara för att man bor i närheten av kungliga huvudstaden,men som sagt, lika överallt i stora drag. Hälsn. L.
Bra gjort! Det värsta är korrumperade poliser, som inte ser en skillnad mellan
rätt och orätt.. Dom ska inte ha medlidande med knivhjältar .
Bra gjort, hoppas det inte blir några tråkiga följder. Jag håller tummarna.
loket55

Jag förutsätter att du får alla IS-medlemmars stöd och skulle du mot all förmodan få något bötesstraff så hoppas jag att alla här ställer upp för dig! Daniel eller Göcke kan säkert hjälpa till att ge utrymme för en sådan sak.

Med sunt förnuft som första skäl tycker jag att ett knivhot borde resultera i en bruten arm/handled. Jag önskar att jag hade dina kunskaper i självförsvar!
Jag tror inte du behöver oroa dig, men killen har väl gjort någon motanmälan och då måste det bli förhör oavsett vad man tycker eller ej.
Det är sedan inte polisen sak att avgöra utan åklagaren

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem