Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Hobby och motor

Sotji

Sotji

Ska den här kvinnan ställa till ett blodbad i OS Sotji?
Hon ser mordisk ut.

www.internetstart.se/bildgalleri/pics/04556.jpg
Antal svar på detta inlägg: 19
Sidor: 1 2 Nästa »

Hej Rolle, man kan undra lite ja.Tycker hon ser rätt så snäll och mjuk ut i alla fall. Men som det heter, i de lugnaste vattnen , etcetc. Om man tillhörde ett gäng på väg dit tror jag att man skulle nog tänka över det både tre och fem ggr.Tyvärr. Hälsn, L.
RolleBe!

Har man självmordsplaner men inte vågar hoppa ut från en bro för att man inte kan simma, då skall man resa till OS i Ryssland.

Jag riktigt känner på mig att det blir trubbel.
Märklig syn ni har på folk som klär sig annorlunda än vad svenskar gör.

Har en kvinna en "Hijab" på huvudet eller "burka" så är hon direkt självmordsbombare eller liknande.

Folk som flyr sitt land och vill inte bli identifierade på grund av risken att bli hemskickade och utsatta för tortyr eller liknande så är dom analfabeter.

Allt detta enligt vissa här på forumet.

Ni ser spöken mitt på ljusa dagen och hoppas att Göcke tar bort alla dessa trådar
för det är inget annat än att förtrycka en hel folkgrupp och är mer eller mindre diskriminerande av vissa folkslag.

Man kan ju vända på det och säga att alla svenskar är mördare, lögnare, förfalskare och tjuvar för att det finns en och annan svensk med som är det.

När jag flyttade hit till Sverige 1966 som arbetskraft, så mottogs vi "invandrare" med öppna armar för vi hjälpte till att bygga upp välfärdslandet och man hörde inga glåpord, men i dagens läge så kastas det "stenar" på oss oavsett om vi är skyldiga eller inte.

Är en del Svenskar (Skandinaver) verkligen så högfärdiga att dom inte ser längre än sin egen näsa och tror att dom vet allt om alla och är best på allt?

Jag blir besviken när jag ser folk skriva om något som dom inte har minsta aning om och bara antar att fallet är så och drar alla direkt över en kam.
Annons
"När jag flyttade hit till Sverige 1966 som arbetskraft, så mottogs vi "invandrare" med öppna armar för vi hjälpte till att bygga upp välfärdslandet och man hörde inga glåpord, men i dagens läge så kastas det "stenar" på oss oavsett om vi är skyldiga eller inte."

Klart att du var välkommen när du hade arbete första dagen du kom. Men jag kan säga dig att vi svenskar var lite avvaktande bakom ryggen på dig.

Allt som är nytt ses alltid med skeptisk ögon.

Vi kan ta Zlatan som exempel. Han säger han är svensk, men det blir han aldrig.
Är man svensk på riktigt då skall man vara från släkt med anor från 1800-talet.
Helst boende i Dalarna och kunna tälja smörknivar och dalahästar.

Själv har min släkt rötter i Vallonien och jag kan inte tälja dalahästar.

Hej DedaPera, dra inte alla över samma kam alltså, klart det finns mindre trevliga individer av alla folkslag, och ingen säger ju att just den bilden visar en bov. NU är det ju mest aktuellt i dagarna just på grund av att det aktuella OS-landet spelar upp en viss scen. Ingen ska döma just henne på bilden av den anledningen. Hälsn. L.
Med andra ord så är vi "invandrare" en förbrukningsvara i visas ögon och ska "kastas" bort trots att vi inte gör någon illa?



Men tråden handlade inte om det utan att en kvinna hade "Hijab" på huvudet och därav misstänkliggjordes som en attentatsbenägen individ utan några som helst relevans.

Jag tycker att det är ytterst märklig syn på olika folkgrupper, och det endast på lösa antaganden av folk som värkar vara rädda till och med för sin egen skygga.

@lagera

Läs hela mitt första inlägg där du kan se att jag "drar inte alla över en kam"
men tycker att det är sorgligt att vissa på denna Forum gör det.
Kanske dags lägga ner det här forumet ? Alla skäller ju bara på varandra varför är ni så älska din nästa osv -- förstår om Göcke blir less på er i bland
Mej ser du inte ofta här på Forumet, Jocke458, men jag reagerar kraftigt när jag ser ett inlägg som:
"Ska den här kvinnan ställa till ett blodbad i OS Sotji?
Hon ser mordisk ut.
följt med bild av en kvinna med "Hijab" på huvudet.

DedaPera, som sagt, så är det på många forum-sidor. Och Jocke, visst är det så angående Göcke, men han är nog uttagen av just den anledningen att han har en hel del tålamod. Annars hade man nog inte en sådan uppgift. Hälsn. L.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem