Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: TV, film och musik

Skavlan

Skavlan

Han har som gäst kl. 21:00 i kväll en herre som heter Bill Gates. Han är rikast
i hela världen. Han har lurat folk att köpa datorer i massor.

Det blir något att se fram emot.
Antal svar på detta inlägg: 6
Bill Gates var en trevlig herre. Minst sagt!

Skavlan hade respekt för honom till max. Han tilltalade honom som en kunglighet.

Bill berättade att folk alltid var så vänliga mot honom. Han har humor.
Är man rikast i hela världen så har man råd med att vara rolig.

Jag är faktiskt djupt imponerad av Bill Gates.
Även jag satt uppe och tittade på Skavlan och hans gäster. Mycket intressanta människor som han lyckas bjuda in till programmet.
Tveklöst så har Bill Gates och kompisarna i den miljardärklubb som bildats gjort en hel del nytta för fattiga människor och länder. Det var inga småpengar som man låter gå till välgörande ändamål. Det är bara att lyfta på hatten för deras generositet.
Bill Gates hade ju den goda smaken att avvisa panegyrik kring hans givmildhet men hänvisning till att det kryllar av människor som lever under små omständigheter som använder väsentligt större procentuell andel av sina medel för att bistå behövande. Så sant, så sant.
Annons
Berra54
Ja han är beundransvärd och är som sagt inte den typen som vill glänsa utåt.
Personligen så hör jag till den andra kategorin du nämnde och ger ett litet bidrag till återuppbyggnad av skolor och lön till lärare i Liberia. Landet drabbades hårt efter inbördeskriget och eftersom jag jobbade där nere, inom gruvnäringen en gång i tiden, vill jag ge lite tillbaka. Det är småsmulor så det är ingen större uppoffring men många små bidrag kan ge resultat i slutändan.
alsv. Respekt. Vi behöver fler som dig.
Jag tycker Bill Gates var befriande uppriktig när han nästan bad om ursäkta för att folk nästan helgonförklarar honom för att han skänker dessa stora summor till välgörenhet. Men det är som han sa, och som också Berra 54 påpekar, många människor som procentuellt ger betydligt större bidrag. Nej, jag gillade den ödmjukhet han visade. Trots alla sina miljarder så har han fortfarande jordkontakt..:)

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem