Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Hobby och motor

Sotji

Sotji

Letade reda på var denna ort ligger. Så långt söderut som man kan komma i Ryssland. Putin har sin sommarstuga där.
Det var Stalin som fick fart på staden som är världens längsta.

Nu undrar jag det här med OS-elden. Den har varit på väg sedan 7 Okt. 2013.
Den åkte bil från Moskva en bit. Sedan flög den till Vladivostok och är nu på väg
med tåg till Sotji.

Brinner den hela tiden eller släcker dom facklan ibland. Det verkar marigt att köra bil med en brinnande fackla i framsätet. Att flyga med tända facklor verkar oxå lite lurigt. På tåg får man inte ens röka så där går det inte alls.

Håll med mig om att detta fackeltåg verkar sanslöst idiotiskt. Det är inte miljövänligt, i alla fall. Hela OS är förresten idiotiskt.

http://korta.nu/scvpy




Antal svar på detta inlägg: 8
Leiake!
Oselden får inte slocknar på vägen!
Du skojar. Man kan inte köra bil med en fackla brinnande.

Här dog en gubbe med facklan i Sibirien. Detta är så löjligt att jag får eksem.

http://korta.nu/zkfhv

Du får leva med din eksem leiake, många hundratals miljoner människor får istället se många högtidsstunder framför TV

Jag tycker inte om öl, tycker det skall förbjudas, låter det vettigt?
Annons
ja vi får förbjud öl till alla som inte gillar det
det låter väl vettigt

och förbjuda att klia sig om man har eksem.

Såg ug i går där man får veta vad utländska arbetare går för i Ryssland! Inget betalt. Och protestera man så kör dom upp ett järnrör i röven på dom!

Men Sverige borde städa upp framför sin egen dörr,innan man kritisera andra länder!

Här kör häften av våra långtradarchaufförer omkring med skitlöner! Bärplockare som jobba gratis EX.EX!
elden förvaras nog på flaska
 OS-elden, är en av de viktigaste symbolerna för de Olympiska spelen.I antikens Grekland representerade elden kontakt med gudarna. Enligt grekisk mytologi fick människorna eld först sedanPrometheus stulit den från gudarna för att ge den till människorna. Då Zeus fick reda på detta blev han arg och straffade både människorna och Prometheus. För att hedra gudarna brann det alltid en eld på Hestias .

Svenska vikingar åt flugsvamp och trodde på asar, men det håller vi inte på med
längre. Vi har blivit förståndigare och injicerar heroin i stället och tror på Gud.

Jag vill inte påstå att OS är onödigt. Det är bra att folk rör sig lite extra. Men skall man titta på TV så rör man sig inte mycket. Möjligtvis går man och hämtar en öl,
som man efter en stund pinkar ut på toaletten.

Det kallas för idrottsintresse.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem