Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Berätta om ditt liv

Berätta om ditt liv

Här har ni en människa som, om hon talar sanning, är lite småsur på livet.



http://korta.nu/s30ko


Antal svar på detta inlägg: 1
När jag funderade över varför jag gillar gamla engelska TV-serier kom jag att tänka på en episod i mitt liv!

Mr Selfridge

TV-serien i SVT påminner mig om tidigt 70-tal. Jag var i London på en kurs och hade fått uppdrag av min flickvän att köpa en skotskrutig kjol till henne. Jag såg detta som ett hedersuppdrag och frågade på hotellet var man bäst kunde utföra det.

Tipset jag fick var att Selfridges i London City säkert skulle kunna hjälpa mig. Kursen gav lite frihet att vi skulle få se oss runt i London och ganska snart befann jag mig på Oxford Street och gick in i varuhuset. Kiltar och kjolar skulle finnas på översta våningen och fina rulltrappor tog mig snabbt dit.

Damernas shopping var helt ny för mig och något förvirrad frågade jag en trevlig expedit hur jag skulle gå till väga. Expediten frågade mig om hur flickvännen såg ut. Jag svarade 1,60 lång, brunett, söt och glad med nätt figur. Genast kom miss Selfridge med ett fantastiskt förslag. "I know, we have a girl on another floor that would fit in, nicely, on your description, If you sit down I will fetch her! Have a nice cup of tea, while your waiting,"

Efter en stund kom en vacker flicka, nästan lika söt som min flickvän, och hälsade. En stund senare fick jag en egen visning som samlade en helt egen publik av andra expediter och närvarande kunder. Efter ett halvt dussin olika kiltar och kjolar så hade jag hittat den perfekta, skotskrutiga kjolen och tackade expediterna och både de och jag fick en liten applåd.

När jag kom hem till Sverige fick jag lite mer än en applåd av min flickvän!

Trevliga, engelsmän, trevliga Selfridges och fantastiska London är väl värda att upplevas!

Svennews

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem