Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Påven ger råd ....

Påven ger råd ....

..........till alla som vill bli lyckliga.

2 Ge av dig själv till andra

Det betyder att du aktivt ska ge av pengar och tid till dem som behöver det och inte bara sitta passiv och titta på. Ge allt du har och sedan lite till, uppmanar påven.

Påven är helt galen


Hans livsstil passar inte mig. Jag är tvärtom. Ger aldrig pengar till tiggare som ett
exempel. Har aldrig skickat en enda krona till Radiohjälpen.

Däremot skulle jag ställa upp med lite hjälp om jag såg att människor inte hade
mat för dagen. Då veknar mitt hjärta.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/pavens-tio-tips-pa-lycka/
Antal svar på detta inlägg: 6
Jag och min familj har alltid delat med oss av det lilla vi haft. På ngt konstigt vis har vi alltid fått tillbaka så det stämmer nog att ge och du får igen.
Köper alltid Faktum de hemlösas tidning En jul fick säljaren 100:- istället för 40:- som den kostade då. Han pratade om senare att han använt pengarna till att köpa en Pizza som han längtade efter. Roligt när det uppskattas!
Nån som har hört ordet Altruism?
Om alla led av åkomman Altruism hade världen sett annorlunda ut. Putin hade' gett bort gas gratis till Ukraina i 100 år framåt.

Tiggarna hade varit stenrika och suttit på dunkuddar bredvid sin Mercedes.

Men tyvärr är vi människor giriga och ha-galna. Vi är ingen bra sort, som
Astrid Lindgren uttryckte det.
Annons
Det var nyligen nån amerikansk politiker som skrev "We have a flaw in the monetary system" och det var nog det mest intelligenta jag hört hitills komma från andra sidan Atlanten.

"Gud skapade himmelriket för de fattiga, de rika har sitt här nere på jorden "
Ger aldrig pengar till... Har aldrig skickat...

Jag är av samma åsikt, hur mycket av gåvorna hamnar där jag skulle önska, det finns för mycket av myglande mellanhänder!

Förr kunde jag lägga en slant i frälsningsarméns grytor, men idag vet jag inte ens om armén finns kvar...?


Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem