Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Fredags-Mys

Fredags-Mys

Äntligen Fredag, och helgen är inne strax, en liten värmning då innan det stora allvaret bryter ut. Några dubbeltydiga ord som alla slutar på LL.

Nr 1; Sångbart underlag, 5 bokstäver.

Nr 2; Storlek som knallade, 5 bokstäver ?

Nr 3; Skalbolag, 5 bokstäver ?

Nr 4; Dramatisk sänkning, 8 bokstäver ?

Nr 5; Yrkesmat, 14 bokstäver ?

Det sista är nästan roligaste. Hälsn. L./med ett L bara.
Antal svar på detta inlägg: 19
Sidor: «1 2

Grattis Maud, där satt den. Då kan vi fira och gå ut i blåsten, men 14 plus i alla fall. Vi ses. L.
Tack, här i Umeå är det 12 plus och blåst men en promis blir det i alla fall!
Ahaa,,ändå hyfsat ännu. Vårt klimat är ju inte helt i sin ordning längre, men vi kan bara leva med. Ett grattis till alla de andra som bidragit med svaren här också, kan vi fortsätta tro med den här lilla leken med ord etc? Hoppas inte någon irriterar sig över det hela. Trevlig Helg nu alla. L.
Annons
Hej!

Jag vill att du fortsätter med dina ordlekar, det är roligt att få använda hjärnan ibland. Hittills har det varit lite för svårt för mig, men jag försöker iallafall.
Brinken, det låter ju bra, det finns så många olika viljor i dagens liv, men som sagt, valfritt att titta eller gå förbi. Hjärnan far inte illa av lite gymnastik heller, på det viset håller man det gamla tänket/livet undan ett tag till. Vi kör vidare, det kommer mera. Trevlig Helg.
lagera, hjärngympa har ingen dött av ännu.
Ha en skön promenad.
Seal, tack för det och detsamma till dig. Allt går vidare.
lagera!

Ett förslag! ett tips om hur du kan lägga upp dina ordlekar. Hur du kan lägga upp dina ordlekar.

Om du har möjlighet kan du börja med att lägga upp det på fasta tider/dagar.

Har fått inspiration från ett tågforum jag följer. (Postvagnen.com) varje tisdagkväll kl. 20:00 lägger en person upp fotogåtor var det är fotograferat (järnvägsmotiv), han har gjort det i flera år. Det verkar vara populärt på det forumet. han för statistik om vem som svarar rätt först. sen vid årets slut samannställer han en lista om vem som varit bäst under året. Han vinner ära och berömmelse inget mer.
Har sett att många sitter väntar Tisdag 20:00 och gissar efter ett par sekunder.
Ja, klart man kunde göra i ordning en dylik lista och uppläggning också, då blir det ju mera exakt tider etc, men det kräver sin tid och exakthet också, lite kul bara så här då och då ger ju lite omväxling i livet också. Vi får se. Hälsn. L:

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem