Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Kursverksamhet

Kursverksamhet

Läser just i en av våra stora morgontidningar om svampplockar-livet i landet. Nummer ett; Grundkurs för svampplockare. Steg 1; Lär dig att känna igen alla giftiga svampar. Steg 2;Plocka bara de svampar du känner igen. Och så detta; Man kan äta alla svampar. Somliga äter man dock bara en gång. Livet är som en dans. Hälsn. L.
Antal svar på detta inlägg: 8
Menar du allvar?

Journalister är ett pack.

Dom har ofta ingen som helst verklighetsuppfattning, som politikerna.

Jag förstår i och för sej att dom måste jobba för brödfödan, men detta är höjden av dålig journalistik.

Så fort man öppnar en tidning så dyker det upp sakfel.
Ja du lagera! Om man ändå tyckte om svamp, jag tycker det smaka som segt läder.
Får jag svamp i såser lägger jag dom åt sidan!
Ahhh, Nybambi, den här saken står på sista sidan i NoN i den stora tidningen, om du läser den en gång till då inser du nog vad det rör sig om. Och Thomas, visst finns det olika sorters svamp också, men smörsteka champinjoner till ex på en rostad franska, mums,mums, lycka till båda. L.
Annons
Den stora tidningen läser jag inte.

Förklara gärna lite kortfattat.
Lagera! Lycka till båda?

Menar du lycka till svamp och bröd eller lycka till att inte bli förgiftade?
Den får du 10 poäng för Nybambi!!
Thomas 2!

Det tackar och bockar jag för.
Ahaa, Nybambi, det är sånt där som skickas in på skoj bara, om du lär dig känna igen giftiga svampar först och sedan plockar bara dem du känner igen, då blir det bara giftsvampar,och det andra var ju också en tokgrej, man kan äta alla svampar, men vissa är giftiga och äter man dom då blir de nog bara en gång, eller ,,,? Sjuk humor kan man nog kalla sånt här, hehe. Hälsn L.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem