Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: TV, film och musik

OTROLIGT spännande

OTROLIGT spännande

SENSATIONELL NYHET; ! Justin Bieber chockar med ny frisyr!
Finns det inte viktigare nyheter då kan man sussa vidare. Hälsn. L.
Antal svar på detta inlägg: 18
Sidor: «1 2

Håller delvis med dig Pedhan. Hur Justin Bieber ser ut, är för mig, egalt. Kanske det roar ngn ungdom.
Både nationella och internationella nyheter är däremot av största vikt, det har du Allaboard70 rätt i.

Beträffande tillförsikt så roar mig inte utvecklingen i världen, speciellt inte i Kina och Nordkorea, som definitivt påverkar världsekonomin. Jag oroas och det bör ni alla göra.

Tror man på gud så tror man på Nevs. Jag gör det inte. Giriga Kineser som i dagsläget försökt köpa upp halva Afrika och lilla konkursboet SAAB. Tror Ni verkligen på deras amsagor om en tillverkning om till att börja med 150.000 nya elbilar.

Existerar beställaren överhuvudtaget? Kan ett sjunket skepp flyta upp till ytan?

Nåväl, det finns ju tydligen bildbevis för att Justin Bieber klippt sig!

Huruvida Nevs överlever och om hen ovan där finns kanske vi blir varse i år, 2016.

Med vänlig hälsning

Masken


pedhan, självklart avgör ju var och en vad man läser eller tittar på, och detta med Justins frisyr är just en sådan sak, som du just skriver att ungdomarna har ju en stor idol där så det är klart att de ska reagera. Alla har vi ju haft våra ungdomsidoler , det kommer man ju in te ifrån. Sedan har det ju givetvis ändrats på olika sätt som det ju alltid gör och kommer att göra. Och masken, klart att var och en blir ju salig på sin tro, var och en väljer själv. Just nu väljer vi nog att hålla oss inomhus, speciellt den som bor uppe i norra Sverige, brrrr, under 40 minus i kväll sa de på nyheterna. Myggfritt kan man nog anta. Hälsn. L.
Jag har absolut inte lagt någon värdering i detta eller fördömt andras intressen. Det var bara en känsla som slog mig när jag såg rubriken. Det är ju självklart att var och en ska läsa om det som intresserar dem. Jag kanske vill läsa om svensk bilindustri och någon annan om Justin Biebers nya frisyr. Det är helt och hållet upp till var och en. Jag är ledsen om det jag skrivit uppfattats på något annat sätt :(
Annons
Nädå allaboard jag förstår precis vad du menade så var inte ledsen

För dom som mår dåligt av dåliga nyheter om allt elände i världen så kan jag rek att följa följande site som bara tar upp positiva saker

http://www.tillit.info/

masken, jag tror nog kineserna menar allvar med Nevs. Jag har arbetat som marknadsförare/säljare i Kina och tror mig förstå lite om hur de tänker. De kommer att suga ur den bilbyggartradition som finns i gamla SAAB sen så kommer de att kopiera lämplig utrustning från elbilstillverkare som exvis Tesla. Sen så kommer de att bygga upp nåt i Kina. Att det ska finnas nåt kvar i Trollhättan i framtiden är nog bara önsketänkande.

Tack pedhan! Jag slutar att vara ledsen. När det gäller bilindustrin i Sverige och China är jag försiktigt optimistisk. Det finns självklart stora chinesiska intressen i affären med Nevs, men man ska inte glömma att alla är beroende av varandra för att framgång ska kunna nås. Nevs är trots allt ett svenskt företag med adress i Trollhättan, och där förfogar man över hela före detta Saab Automobile's anläggning samt många skickliga ingenjörer.

I China hyr man just nu in sig i en 5.000 kvadratmeter stor lokal. Där jobbar ett tjugotal svenska ingenjörer tillsammans med några kinesiska kollegor. Staden Tianjin är delägaren till 30 procent, och där kommer Nevs att bygga en helt ny bilfabrik, som ska stå klar i slutet av 2016. Karosserna kommer att byggas i Trollhättan och många andra delar kommer också att levereras av svenska tillverkare. Slutmonteringen sker i China, och därifrån kommer också batterierna. Bilar för övriga marknader kommer att monteras i Trollhättan. Man kan räkna med att centrum för bilutvecklingen kommer att vara kvar i Sverige för mycket lång tid framöver och man kommer att behöva en monteringsfabrik.

En avveckling av verksamheten i Trollhättan verkar därför mycket avlägsen i dagsläget. Däremot kommer man aldrig mer upp i runt 5.000 anställda som på Saab Automobile's tid, men det var inte heller tanken. Strukturen för bilbyggare ser helt annorlunda ut i dag och verksamheter sprids på ett helt annat sätt runt jordklotet, än vad som skedde förr. Målet bör vara att man kan öka antalet anställda i Trollhättan med något 100-tal personer per år, tills man är uppe i ett par tusen anställda. Lyckas man med det, så har detta bilprojekt blivit en stor framgång för Sverige och svensk teknologi. Ingen tvekan om den saken. Framtiden får utvisa hur det blir, men hoppet måste få finnas kvar åtminstone. Ps. Jag bor inte i Trollhättan!
Fråga: Finns det någon möjlighet att ändra felstavning? I inlägget ovan har jag råkat stava fel till "Kina" och "Kinesiska". Känner mig väldigt dum, men det beror på att det är väldigt sällan jag skriver om Kina på svenska. Förlåt mig för detta misstag. :(
Hej allaboard, egentligen ingen felstavning som så, i våra trakter stavas det ju Kina, men annars är det som du ser, People's Republic of China, så du kan andas ut och sova lugnt sedan, om du inte hunnit skicka något vid något tillfälle kan du ju förhandsgranska och göra om det igen, men då får du kopiera när du ska tillbaks innan du trycker på "tillbaka", annars försvinner allt tyvärr. Tjing. L:
Tack lagera! Jag slutar att vara ledsen. Du har ju rätt i det du säger. Jag har prövat metoden du nämnde, och märkte att man måste kopiera texten och klistra in den igen. Men det är inget problem när man känner till det. Jag brukar alltid förhandsgranska, därför att jag "hatar" mina egna slarvfel i texterna. Däremot bekommer det mig inte om någon annan stavar fel, eller hoppar över någon bokstav. Man är alltid mycket mer kritisk mot sig själv än mot andra (åtminstone är det så för mig). Tack igen, och trevlig eftermiddag!

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem