Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Poliser

Poliser

Polis, polis, potatisgris......det är ett uttryck som man fick lära sig tidigt.

När man nu ser hur polisen i Östersund behandlar kvinnor i kommunen då inser man hur rätt uttrycket var.

Hur kan polisen som ska skydda medborgarna göra offren till dom skyldiga genom att be offren ändra sina rutiner?

Polisens beteende borde vara straffbart.

Tills dom skyldiga hittas så borde väl män få utegångsförbud och inte kvinnor.

Ursäkta mina aggressioner!

Antal svar på detta inlägg: 26
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Det kan finnas en elefant i rummet som polisen inte får tala om. Polisen i Jämtland har ett bevakningsområde som är större än Beneluxländerna och har inte resurser att vara överallt. Förmodligen är en del av personalen i Skåne och vaktar gränsen. Alla skall ha rätt att vistas ute men man skall vara medveten om att inte alla i ens närhet är välvilligt inställda.
Hello, om man säger så här; Ni har rätt i sak båda två, tyvärr. Och inte torde det väl bli bättre heller i tillvaron, tyvärr. Man kan säga att det är helt bedrövligt hur världen börjar se ut, inte bara i Östersund/Sverige. Om man inte är helt tvingad så tvekar man att gå ut efter mörkrets inbrott, ibland även dagtid på vissa ställen. Som sagt,förmodligen blir det väl inte någon skillnad där heller. Vi får leva och hoppas. Hälsn. L.
Kvinnorna flyr till jag vet inte till vart: http://www.svd.se/pajalas-utmaning-fa-kvinnorna-att-stanna-kvar
Annons
Ja i bland kan man fundera vart människan är på väg ---kan skämmas att vara man ......män måste stå upp mera --- våld mot kvinnor är så jävla dåligt ( ursäkta svordomen ) .
Det råder vilda västern i stort sett hela Sverige, förutom, Malmö, Göteborg, Stockholm. Där fungerar polisen som kontorister, 6 tim. av 8, resterande cruisar de runt och jagar gamla tanter som går för röd gubbe, och stoppar lite bilar för alkokontroll, för att hålla statistiken uppe. Mestadels sitter de på nåt fik eller hamburgerbar och laddar upp inför kvällens övningar.

Snart åker poliskåren till arabländerna för att få lära sig vett, och lära sig att smeka alla nyanlända medhårs, och lära sig att de är nysvenskarnas hemlandslagar som skall gälla. Då får vi snart se ett Sverige i ytterligare förfall, vårt Sveriges totala undergång. Good beware of Rikspolischefen, Löfvén samt världsclownen Trump.

(en vanlig incident rapporteras enl. följande; polismannen skriver rapport 1 om sin egen upplevelse, sedan en rapport om sin kollegas upplevelse, sedan sammanfattar han båda rapporterna, och sänder dem till sin överordnade, som med dessa rapporter skriver om rapporterna i lite mildare ord, och lämnar över den till Rikspolischefen, som läser den, skriver om innehållet lite grann, därefter möter han pressen för att delge allmänheten om vad som inträffat, tror vi, men hans enda mening blir; "kan inte kommentera detta" tack för att ni kom hit.)

I detta fallet handlade brottet om en pensionär som blivit attackerad av en förskoleklass med 3-åringar.
Så visst gör våra poliser nytta från bottenskrapet till högsta ledningen.

Går sen förslaget in att de arabiska lagarna skall gälla, då kan poliserna lika gärna begära timeout-till de uppnår pensionsåldern. Men kanske en del stannar kvar då både stening och piskrapp blir tillåtet. Och visst, bor det inte en liten sadist i varje Aina.

Ja!!!! Men Polisen kan väl inte springa efter varenda kvinna som ska gå ut och roa sig.

Det gäller att ta vara på sig själv i första hand!! och inte lita på att polisen ska rädda alla och en var!

Tillåt åtminstone kvinnor att ha tårgas på sig,det skulle kanske rädda en del?

Det är frågan om man kan bo kvar i detta land till dödag? Jag tror att jag flytta till "Kärleksöarna" ovanför Australien!!
Svävar dom i luften ?
Thomas, ingen kvinna har vad jag vet begärt polisskydd, inte jag heller och det menar jag inte heller.

Polisens uppgift är att fånga bovarna, som i det här fallet är okända män, om de inte kan hittas så får väl tills vidare alla män vara misstänkta när de vistas utomhus. Enbart bara då så kan ju de "riktiga" männen få ett krav på sig att ställa upp för sina kvinnor.

Jag hörde för ett tag sedan från en person att polisen har koll på vissa grupperingar på yttersta högerkanten därför att de kunde tänkas använda lejda bråkstakar som skulle attackera kvinnor bara för att elda på motståndet mot invandring och rasblandning hos svenska folket.

Sant eller inte det vet jag inte men jag tycker att de attacker som jag läst om i Östersund är lite märkliga. Bara attackera!!! Ingen våldtäkt!!! Varför? Vad är vitsen?
Moringa!

Jag tycker ni kvinnor har en tendens att gnälla över allting numera! Männen gnäller inte på detta vis. Och tror inte att det är bara kvinnor som blir utsatta för våld. Nä det är männen som blir värst drabbade.

Här är det senaste i Småland.

En man blir nedslagen,sparkad,knivskuren och till sist så häller man kokande vatten i ansiktet på honom. Han avled naturligtvis .

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem