Tisdag 16 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Uppdatera till Windows 10 igen

Uppdatera till Windows 10 igen

Har kört Windows 10 innan men pga viss strul så lade jag in Windows 8.1 igen och gjorde en ren installation.

Kan jag idag installera Windows 10 igen med hjälp av MediaCreationTool och få det aktiverat?

Har inte bytt moderkort eller någon annan hårdvara.

Min aktivering av Windows 10 borde väl ligga på mitt Microsoft konto?
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: 1 2 Nästa »

Om du tidigare haft Windows 10 aktiverat så har Microsoft en digital licens till din dator. Så det är bara att hämta senaste versionen och installera på nytt. Ingen produktnyckel behövs.
instämmer med Doktorn
det är bara att skapa en usb sticka med media creation tool , och aniversery
så kan du installera om det
Tack för svar.

Jag bör väl få version 1607 om jag använder MediaCreationTool?
Annons
du får den senaste. med de senaste KB
Tack. Håller på nu.

Blir intressant att se hur detta slutar.
Tack för svar Göcke.

Jag tog en chansning och körde en uppgradering rakt av utan att skapa ett usbminne. Detta blev inte så bra, var något med first boot och migrate data så jag har fortfarande 8.1.

Ska jag starta från usbminnet eller bara köra från setup som finns bland filerna på usbminnet?

Ska ta bort alla externa diskar och usbminnen medans jag uppgraderar med samt inaktivera mitt antivirus så det inte kan störa.
Skapa usb. Minnet
Och starta datorn från det
Och ta bort extra allt typ diskar och minneshubbar innan.
Har tyvärr inte kommit till skott ännu för jag har en undran.

Har ju drivrutiner till Windows 8-8.1 till det mesta nu, vad händer med drivrutinerna när jag uppgraderat? Dom kan ju inte per automatik ändras till Windows 10 drivrutiner?

Känns inte så kul att behöva avinstallera en efter en och ersätta med Windows 10 drivrutiner.
är inte din dator kompatibel med win10, så är det att testa med de drivrutiner du har i win8.1

något annat alternativ finns inte, nu när du inte uppgraderar utan lägger på en ny w10.

däremot så var din tidigare w10 registrerad så är inte det något problem

är du osäker skjut på win10 på en ny disk
så kan du alltid hoppa tillbaka med att byta disk

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem