Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Balanserad träning

Balanserad träning

Halloj där, jag tänkte ta upp en sak som många kanske känner igen sig i. Har två småbarn och ett heltidsjobb men vill ändå hinna med träningen för att kunna hålla igång men det blir väldigt skiftande pass. Ena dagen får jag in 2 timmars löpning och andra dagar går det inte alls. Har funderat på att löpa till dagis på morgonen när jag lämnar av barnen men det blir ju svårt nu när man ska lära dem att gå på egen hand och då hinner dem ju inte med.

Har ni några generella tips på hur man balanserar vardagen med träningspass och motion? Har letat på nätet om det finns några program som man kan följa, www.coltingborssen.com verkar ha några träningsprogram som kan användas i vardagen. Letar främst efter vardaglig träning som är tillräckligt för att man ska hållas igång och känna att man lever :)
Antal svar på detta inlägg: 4
*Kan tillägga att mitt yrke är väldigt stillasittande så det minsta lilla som går att passa in hjälper
vad är tillräcklig träning OlofOskarsson

är avståndet långt till dagis skola ??
låt barnen gå själva först och spring sedan är mitt råd.

tiden de första åren är de man definitivt saknar om man inte tar den

springa från/till dagis är det många som gör från jobbet.

lycka till..

Försök med korta effektiva pass som du kan göra hemma eller ute i naturen. Testa en kvart-halvtimme HIT-cardio vilket är snabb träning som är mycket effektiv nästan varje dag.

Får du problem med mycket stillasittande är det lätt att man blir sne i ryggen och andra delar i kroppen. Där rekommenderar jag starkt att du går till en kiropraktor som kan fixa till detta. Jag gick själv till https://www.kiropraktorsthlm.se/. Mycket duktiga och trevliga killar!
Annons
Tack Göcke för råden, enligt Google Maps är avståndet 3 km.

HIT-cardio låter intressant, ska titta närmre på det. Tack för tipset LarsPersson!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem