Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Var hur firar ni semester

Var hur firar ni semester

hej nu är det semester tider, kan ni fira semester i år?
själv vill jag bada på västkusten med mitt handikapp,
Och ser fram emot att lära mig simma igen.
trevlig sommar /göcke
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: 1 2 Nästa »

Vi är ju pensioner båda två så vi sitter nog hemma. Kanske vi åker ut någonstans och går lite.
Vi får se vad som händer.
Vad har hänt Göcke?
Det undrar jag också om Göcke…
Som pensionär tillbringar jag hur mycket tid som helst, i särbons sommarstuga.
Stugan ligger ca 75 meter från en jättevik av Vänern vid namn Kattfjorden.
Just nu ser jag dagens första solstrålar vid horisonten. Det verkar bli en fin dag idag också.
Stackars Göcke, hoppas du får en så angenäm sommar det bara kan gå…
Annons
Tack! För att ni undrar. Jag fick en avbokad tid för klaffbyte 2019 på tfn. Och tog den. Klaffbytet var en ren rutinsak. Men under uppvaket, så upptäkte de att aortan brustit. Så det blev akut operation dirrekt. Men syrebristen blev en stroke och 2månader i koma. Så nu har jag lärt mig tala och skriva på nytt. Och att gå måste jag väcka varenda dag. Jag har nog haft tur att jag fick det redan på sjukhuset. Covid däremot har satt stopp för rehab. Mit mål nu är att kunna simma.annars är det som vanligt. Var rädda om er livet är kort. Mvh göcke
Hoppas på snar bättring, ha det gott.
Då hade jag tur vad gäller aortan, min doktor kände runt på min mage och upptäcke kraftigt pulserande i mellangärdet.
Jag blev sedemera opererad med något slag av nät, inopererad i själva kroppsulådern.
Operationen genomfördes för ca 5 år sedan, därefter har jag gått på årlig kontroll utan anmärkning, så det va tydligen en lyckad operation.
Strumpan fördes in via mina båda ben ända ifrån vristen, man blir minst sagt häpen av glädje och förvåning av vad sjukvården kan åstakomma...

Ett stort tack till sjukvården och Göcke hoppas du får en lyckad återställning i fortsättningen.
PS!
Glöm inte flytvästen...
tack alla . jag vill även tacka sjukvården. men även lära mig simma igen. och det vill jag i sommar. även om det bara blir 20m

jag har studsmatta med barnbarnen kvar oxo
och fotboll med flera sporter men jag är realist. får ta det som det kommer.
alla andra mål har jag klarat med råge. önskar er alla en skön sommar.
Det låter som det inte blir några snabba ryck' med MC:n i sommar.

Själv så stannar jag hemmavid, året runt, så även i sommar. Semester med husvagn har jag aldrig saknat.
I går provstartade jag en gammal veteranmoped, som jag inte använder. Den gick i år också. Själv går jag sämre. Men går i alla fall så gott det går.
I övrigt blir det en del gräsklippning och trädgårdspyssel för min del.
Hoppas på bättring för alla med problem.
God Rehab Göcke.
Tack! Pellet
Nihlo mitt MCåkande har jag lagt på is, högerbenet hänger inte med alltid.
men tränar på att dra den fram och tillbaka in/ut ur garaget. balans och ben övning
men går 500m utan hjälp och klipper 4000kvm gräsmatta. Trevlig sommar.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem