Onsdag 8 maj 2024 vecka 19
Forum
Kategori: Övrigt

Köpa ny dator!

Köpa ny dator!

Det finns mycket att tänka när man ska köpa en ny dator, en hel del av det har jag tagit upp i min köpa dator guide som jag hoppas ni har nytta av.

Här kan du ställa frågor och komma med nyttiga förslag inför datorköpet.
Antal svar på detta inlägg: 69
Sidor: 1 2 3 4 5 6 7 Nästa »

Vad har du sjalv kopt for dator? Gutten tag.
I samma veva som jag skrev Köpa-dator-guiden som du kan hitta i Guider-avdelningen, köpte jag min dator och det gjorde jag på Dells hemsida.

Jag köpte en Dell Dimension 8300.

P4 2600 MHz med HT teknologi
512 MB Ram
80 GB hårddisk
19" Trinitron bildskärm
128 MB ATI Radeon
Soundblaster
Windows XP
+ frakt till dörren

..och jag är mycket nöjd med mitt köp!
ja byggde sjelv min data för ett tag sedan

amd athlon 2400+ clockad te 2600+ :)
512mb ram
80gb
gforce 4 mx440
soundblaster
o med ett lite kul chassi me sidoruta o så
men ja hadde 1 problem i början ungefär d som du varna för i guiden dom funkade inte dså bra ihop drivrutinerna vart error o skit hela tin men sen ladda ja ner nya drivrutiner te xp pro som ja har o då funkade det :D
betalade 3900kr för alla delar så e nöjd :)
Annons
vi skulle ju vårda språket "tim".
Hur gammal är Tim?
Tim bör ej uppge ålder
lycka till Tim
/göcke
Hur mycket fick du ge för din Dell?
Är en Dell lätt att uppgradera i framtiden? Den kräver inte massa konstiga märkesdelar som typ Compaq?
Dell, är ett mycket bra köp. Har själv köpt en dator från Dell som jag är mycket nöjd med!
Min Dell enligt beskrivningen ovan fick jag ge drygt 14.000 kr för.

Jag räknade ut på Dells hemsida att samma dator idag ligger på ett pris av 12.606 och då är den t.o.m. lite bättre än den jag köpte eftersom några standard komponenter har uppgraderats till nyare versioner.

Att det var ett lägre pris hos Dell nu beror dels på att de just nu har ett erbjudande med 875 kr rabatt om du beställer online + att dom erbjuder fri frakt hem till dörren.

Du kan se deras erbjudanden här som uppdateras automatiskt varje vecka:
www.internetstart.se/guider/kopa_dator_erbjudanden.asp

Jag har inte uppgraderat min Dell med något ännu, men jag tror att det inte är några problem att lägga till andra märkesdelar. Dell har ju ingen delförsäljning så det måste gå bra med annat.


Dell är bra grejor, har kört/servat dell (bärbart/stationärt)parallellt med alla de andra stora märkena och fördelen med dell är , att de inte har låst användandet av andra produkter i sina datorer. Med andra märken så kan det var lite si och så med det.
Ett bra tips till alla som står i tankar att köpa märkes datorer är att gå in på deras hemsida och kolla hur deras suport fungerar tex download-sidorna. För om ni skall ha datorn i många år så kommer ni att få gå dit vare sig ni vill eller inte.
Och kom ihåg alla ni som kör win2000 eller XP att kolla att de nya produkterna är 2000 eller xp säkrade innan ni köper dessa eller sätter i lite gammla grejor.
lycka till med er dell
mvh / göcke

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem