Torsdag 2 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Övrigt

Varför blir man våldtäktsman?

Varför blir man våldtäktsman?

Enligt våra tidningar i landet ökar våldtäkterna dramtiskt över hela landet, varför har det blivit så? Vad är det som sker? Har tjejerna blivit bättre att anmäla brotten eller har män blivit kåtare på senare år? Vad är det som driver fram en sådan här typ av brottsling?
Antal svar på detta inlägg: 43
Sidor: 1 2 3 4 5 Nästa »

tejay4u !

Om män blivit kåtare på senare år.Gäller inte mig,i allafall.Här
är det tvärtom.Skulle inte kunna,våldtaga en kvinna om hon så bad om det,trots att jag är fullt vapenför.

Det har alltid förvånat mig,hur dessa män,kan få erektion,när en
kvinna,sparkar och rivs och bråkar.

Det är nog en psykisk åkomma,blandat med lite droger,som
skapar,detta beteende.
Fylla är nog en stor bov i dramat tror jag. Det vore intressant att höra lite kvinnliga åsikter i ämnet.
Jag har undrat över varför man alltid hemlighåller
förövarens etniska tillhörighet. Kan det ha något att
göra med att vissa grupper är överrepresenterade
i detta sammanhang?
Annons
Min reaktion på fylla är kanske inte typisk för
män i allmänhet, men att få en fylle-p att stå
är helt omöjligt.
fred:
Hur var det i tjugårsåldern då?
Din första fundering kanske jag svarar på senare har inte lust att hänga ut någon etnisk grupp här. Men Hagamannen var väl härifrån?
tejay4u:
Den person som Expressen visat bild på och
namngivit är ännu inte dömd. Tills han är det
skall han enbart betraktas som misstänkt.
Det måste krävas mer än ett dna-spår för att
fälla. För att dna från en person skall fastna på en
annan räcker det att de vistats på samma ställe
någon gång. Döm inte i förväg, och framför
allt inte efter vad du läser i tidningarna.
Våldtäkt är väl inte alltid fråga om sex utan snarare makt, eller?
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=483131&previousRenderTyp
e=6

Myt att våldtäkterna ökar?
fred när det är "sperma" från tjejerna/kvinnorna som polisen har fått DNA ifrån så kan man ju fråga sig hur stor sanolikhet det är att alla hade haft sex med honom innan de blev våldtagna.

Och nej jag tror inte det är någon explosionsartad ökning av våldtäkterna bara att mörkertalet har minskat drastiskt.
De flesta våldtäkter sker fortfarande i hemmet och inte på gatan som tidningar får folket att tro.

Det är inte längre tabu att anmäla en våldtäkt vilket verkar ha varit fallet tidigare. ett ex. hade blivit våldtagen ca 1 år innan jag träffa henne och anledningen till att hon inte anmälde var för att det var en "vänn" till familjen och även om jag tyckte hon skulle göra det så ville hon inte riva upp hela historien igen vilket troligen även är en anledning till att folk inte anmäler.
Vad bra att det bara var en myt då. Det är väl Otto på Expressen som är ute och publicerar lite skvaller igen. Han verkar ju sätta in precis vad som helst i sin blaska. Men det verkar ju vara media som hypar det här med våldtäkter för tillfället.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem