Onsdag 29 maj 2024 vecka 22
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Slår skönhetspendeln över?

Slår skönhetspendeln över?

Är det så att människor börjar tröttna på den skönhetsbild vi matas av från alla håll? Tycker mig se en tendens till detta i diverse artiklar, musikvideor och filmer som publicerats/producerats de senast tiden. Är det så att fler märker av denna tendens eller misstolkar jag detta?
Antal svar på detta inlägg: 19
Sidor: 1 2 Nästa »

Nej det stämmer nog - det har alltid varit kortlivade flugor med olika ideal. Någon gång så börjar folk ifrågasätta och då händer det saker.
Särskilt allvarligt är det ju att 7-åringar bantar. Det finns värre saker än övervikt men det pratas inte så mycket om det. Kanske börjar folk inse att dessa superperfekta människor inte är så lyckliga alla gånger.
Ser man tillbaka 50 år så har det ju verkligen ändrats mycket-ser man tillbaka några hundra år så är det ännu mera slående!
Dessutom så är det ju intressant att idealen är olika i olika kulturer...jag själv skulle kosta många kameler i vissa länder!
Jag skulle inte vara värd ett skvatt!
Inte jag heller har jag en känsla av!!!!
Annons
Men vi duger ändå!!
Varför inte? Jag syftade på min kroppshydda som är i något i överkant enligt våra ideal! I många länder är storvuxna kvinnor oerhört attraktivt medan man här närmast blir idiotförklarad.
Det som stör mig litet är när jag tänker på alla stackars anorektiker som matas med smala skönhetsbilder och alla evinnerliga bantningstips..

Det kan inte vara lätt för dom..

*suck*

En tung *suck* för alla dessa ideal. Varje människa har sitt eget värde oavsett om man är värd en el många kameler.
I dagens samhälle är det inte lätt för varken anorektiker el överviktiga.
En människa utan positiv utstrålning är inte vacker oavsett utseende. Ett glatt sätt räcker väldigt långt.

Jag önskar fler kunde ta till sig det.
Jag är alltid glad...nästan, yippiii, då är jag vacker alltså!!! Dagen är räddad!!

Joanna-

Inte bara dagen, utan hela ditt liv.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem