Tisdag 14 maj 2024 vecka 20
Forum
Kategori: Övrigt

Har ni hört den förut?

Har ni hört den förut?

Det var en kille som kom in på banken och hade bestämt sej för att göra ett rån. Han skrek till personalen och folket där inne

-Lägge er ner på golvet detta e ett rån!!

Alla kastade sej ner på golvet utom en äldre man, han stod lugnt kvar.
-Lägg dej ner detta e ett rån skrek rånaren.
Mannen svarar
-Näe det tänker jag inte för jag e civil agent!
Rånaren skriker till honom igen
Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 34
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

andreas, va???
Det var en gubbe som kom stultande över berget ner till läkarstationen. När det var hans tur att komma in till doktorn sa gubben -jag ska kastreras! Näe. men det kan du väl inte mena sa doktorn. Jo det ska jag svarade gubben. Doktorn frågade gubben en gång till -ska du verkligen det? Ja, sa gubben envist, -jag ska kastreras. Doktorn utförde ingreppet och efter en stunds vila fick gubben gå hem. Han stultade hem över berget och efter en stunds promenad så träffade han en annan gubbe. Gubben som hade blivit kastrerad frågade den andra gubben, vart ska du hän? Jag ska till doktorn svarade gubbe nr 2. Är du sjuker frågade gubben nr 1? Näe, svarade gubbe nr 2, jag ska bara till doktorn och vaccineras. Aj fan sa gubbe nr 1 var det så det hette!!

Annons
Joanna så jag
Juanna!
Din historia är minst 50 år gammal, fast med andra personer och i annan tappning. Som Bernart Shaw sa: "Det finns inga nya vitsar, bara unga männinkor. För en nyfödd är alla vitsar nya."
En historia från verkliga livet.
Min väninna var ute och dansade. För att slippa ha med handväska så har min väninna sytt en liten påse där hon förvarar pengar och nyckel. Påsen har hon döpt till "min lilla pung". Hon har sytt fast ett band i "pungen" så att hon kan knyta den runt midjan. Men för att den inte ska synas så har hon den under kjolen. Hur som helst så var hon uppe och dansade med en kille, dom dansade en liten snabbare låt. Efter en stund så undrar killen vad det är som slänger hit och dit. Min väninna svarar -det är bara min pung! Killen försvann fort som en avlöning. Efter en stund så kom min väninna på varför.
Joanna den var bra! som det kan gå ibland!Här har jag en på lut:
En hovmästare säger följande: Hur fann min herre biffen?
jo jag vändeförst påsalladsbladet men där varden inte,men sårulladejag undan potatisen och se där,där gömde sig denlillerackar´n
Det är faktiskt så att de flesta historier,är redan uppdiktade,men
i lite modernare former,nuförtiden.Likadant med musiken.All musik
var uppfunnen redan på 1700-talet,med det notsystem vi har nu.
Så när vi hör en ny schlager,så är det rena kopior ,flera hundra
år tillbaka,men i ett annat tempo,och lite uppoppat.

Vår käre Cornelius Wreeswijk,"gjorde" en hit med Cecilia Lind.
Vet ni att det är nästan en exakt kopia av en låt som heter
Scarborough Fair,en skotsk ballad uppförd år 1670.Denna ballad är
troligen stulen ur en revyuppsättning,från 1500-talet.

Man är förstummad!!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem