Fredag 3 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: InternetStart

Bilder i forumsinlägg?

Bilder i forumsinlägg?

Hej Daniel/Göcke.

En liten fråga av intresse. Hur svårt är det att fixa så att vi kan lägga in små bilder direkt i våra forumsinlägg? Storleken på bilderna kunde ju vara begränsad till typ 120 x 120 pixels.

Tycker att det kunde vara trevligt i stället för att hela tiden behöva länka till andra sajter. Länkningen fungerar ju som bekant inte helt hundra.

EZ
Antal svar på detta inlägg: 23
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Låter vettigt...tycker också det är klumpigt när man ska länka till allt.
Nja, jag tror att det skulle försämra Utseendet på InternetStarts neutrala och iögonfallande milda ton.

Jag har sett flera forum där bilder visas i varje inlägg. Det är något som stör mina ögon något otroligt.
Om denna funtion ska införas så vill jag att medlemmarna åtminstone ska kunna kryssa i under sina inställningar om dom vill ha det si eller så.

I övrigt så vill jag påpeka en sak. Jag tycker att Daniel/Göcke ska rensa bort bilder som inte är på användarna själva. Enbart tydliga bilder på användarna själva bör godkännas.
Övriga bilder, exempelvis på användares hudar, katter, hästar, nallar, blomrabatter och annan skit ska rensas bort.
Vill jag se en katt eller något annat ointressant så söker jag på Google.
Visst vore det roligt att se bilder på varandra, men tror inte det håller. Majoriteten vill nog ha ett visst mått av anonymitet i ett forum som det här.

Bilder på (citat) "användares hudar, katter, hästar, nallar, blomrabatter och annan skit " som Fajjer så elegant yttrycker det kan ju återspegla just den användarens intresse, och det säger en del om honom/henne....

Själv har jag en Spec Ops från BF2, Joanna en karikatyr på Dolly P, Daniel IS loggan och EZ...eh, en bild på sig själv som 3-åring ?!
Det räcker för mig...kunde dock vara skoj att veta varför man valt just den bilden.

Bilder i Forumets inlägg...jag vet inte riktigt. Kunde vara trevligt om de nu inte var för stora. Har nog varit inne på samma forum som Fajjer, och vissa stora blaffor till bilder är störande...då är det bättre att vara helt utan.

//Breeze
Annons
Breeze. Jag håller med dej fullständigt.
Att jag valt Dolly P beror på att jag gillar countrymusik och Linedance.
Fast jag undrar varför leiake har valt en toastol? Är det hans intresse att sitta där eller.....
Jag menar alltså inte bilder som visar oss, medlemmar, utan bilder i allmänhet. T ex i samband med att man vill understryka ett uttalande eller helt enkelt förenkla för folk att förstå vad man menar.

Eftersom storleken och antalet bilder skulle vara begränsade till 1 st per inlägg och 120 x 120 pixels så anser jag att det inte skapar någon oro eller risk för att det rena utseendet på IS riskerar äventyras.

Faktum är (återigen) att alla de andra forumen jag är med i har en möjlighet att lägga in bilder. Jag är med i Blade Forums, Knife Forums, G-shock Forum, Utsidanforum (3 st), Watch You Seek Forum, Spyderco Forums (2 st), plus diverse matlagningsforum både inom och utom Sverige. Sammanlagt blir det ca 15 st. Av alla dessa är det endast Passagens matforum som inte har den här möjligheten.

Jag försöker inte tvinga eller påverka Daniel/Göcke, jag har bara en enkel fråga till dem: Vilken svårighetsgrad?

Visar det sig att det är för omständigt så struntar vi i det!

EZ

PS Har tagit bort bilden på mig som 3-åring :)
Tack för bra tips och för att ni ventilerade era tankar kring för och nackdelar! Precis som ni säger om en sådan funktion ska finnas behöver den vara i kontrollerad form. Detta kräver både mer moderering och en extrainsats i form av teknik som jag just nu inte har tid till. Just nusiktar jag på att ta fram lite andra nya funktioner men lite senare kan jag titta på detta förslag igen.

Angående profilbilderna så har jag funderat över ifall man ska lägga till att profilbilden syns i samband med inlägget. Vad tycker ni om det?

I samband med det och att det blir mer community över IS (bättre egen profilsida m.m.) så tror jag fler kommer att lägga in riktiga bilder varför det kan bli ett passande steg i den riktningen. Kanske ett bra steg att då också sätta tydliga krav för profilbilden?
Joanna!

Bra att du påminde mig om toalettstolen.Vad som inte framgår av den
något otydliga bilden är att det är monterat bildskärm,tangentbord och
tekefonhylla.Med detta ville jag visa att jag är lite datanörd,och kunde
inte vara ifrån datorn ens under mina toalettbesök.

Jag försökte vara lite rolig men det är mig en övermäktig uppgift på
detta Forum tydligen.Men ibland gör jag tappra försök.He,he
leiake, men det var väl en kul grej!
Tack Daniel för det utmärkta svaret.

Tycker att dina förslag verkar vettiga och trevliga!

På tal om community. Hur många medlemmar är vi?

EZ
3702 registrerade

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem