Fredag 3 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: InternetStart

Visst har vi det bra

Visst har vi det bra

Som vanligt surfar jag runt bland tidningar i Sverige och övrigt i världen. Och lyssnar samtidigt till underbar musik - just nu Mozart.

Mest är det olyckor, mord, översvämningar, katastrofer som jag läser om och försöker förstå det lidande som finns överallt.

En liten tanke bara - så bra vi har det i vår lilla del av världen! Allt är inte bra här heller, men ändå ......... Varför gnäller vi egentligen?

Jag är tacksam i alla fall!
Antal svar på detta inlägg: 2
Jag håller med dig Poppo! Mitt gnäll bottnar för det mesta över min självdiciplin!Kan inte sluta röka! Äter fel mat! Slänger ut för mycket pengar på spel! Motionerar för lite! Ja listan kan göras lång! Om jag sen jämför mitt gnäll med allt elände i tredjevärlden ja då jag!
Det finns alltid någon som har det värre än en själv om det nu är en tröst men visst har vi det bra här i vårt land gemfört med många andra länder.
Gnälla gör vi utan att tänka oss för i många lägen, många människor vill alltid vara bäst i allt även att ha det sämst därav att det gnälls mycket.
Är någon sjuk, skadad el nått så finns det nästan alltid någon i omgivningen som är sjukare mm än NÅGON, det är precis som dem tävlar om att vara sjukast el nått. Sen om det är gnäll

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem