Fredag 17 maj 2024 vecka 20
Forum
Kategori: InternetStart

Kvinnor sökes

Kvinnor sökes

Har till min sorg upptäckt att våra kvinnor på IS är nästan borta.
Är det för att Daniel har fått barn.eller......?

För att väcka intresset hos våra kvinnor hade jag tänkt att vi på torsdagar
skulle ha en stund med Göcke,och hur han sköter sin snöslunga utan att
få blåmärken.

Ni kvinnor! Har ni ledsnat? Ofattbart,ni som älskar att prata om allt som
är oväsentligt
Antal svar på detta inlägg: 24
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Ser fram emot att kvinnorna på IS börjar starta lite trådar snart..

Då kör vi väl igång då!
Varför tror Ni att kvinnor har lägre lön än män när de utför samma arbete?
Poppo:

Lätt svar:

DISKRIMINERING

HÄR kan du läsa mera:

http://195.149.159.99/dokument/lagenomforbudmo.asp
Annons
Sorlig läsning. Jag har i drygt 20 år arbetat för att se till att kvinnor ska få lika lön för lika arbete som män, men ändå har INGET hänt!
SKANDAL!!!!! Hur i he-e ska det gå till?
Jag har läst Din länk. Men den är tyvärr endast en papperstiger!
Poppo:

Jadu jag vet inte faktiskt hur man ska göra!!!
Men fortfarnde saknar jag kvinnnliga detbattämnen!!!

KOM IGEN NU!!!

Morrn Bubben, är du också vaken vid den här tiden!
Du efterlyser kvinnliga debattämnen.
Här kommer ett ämne.
Varför är det så att när en man blir äldre och gråhårig, lite rund om magen så har han fått pondus! Men när kvinnan blir äldre och gråhårig, lite rund om magen då har hon blivit kärring! Vi kvinnor måste alltid vara attraktiva medans ni män kan få se ut som ni vill! Varför är det så? Varför får inte vi kvinnor pondus? Förklara det om någon kan!
Samma gamla visa. Uppdelning i män och kvinnor. Kvinnor är faktiskt lika intresserade av allt som ni män är, men är män lika intresserade av vad vi tycker. Ja det tror jag faktiskt, sen att det förekommer orättvisor i arbetslivet,och att det fortfarande finns förutfattade meningar är en annan sak. Tror att dagen mödrar uppfostrar sina söner helt annorlunda än gårdagens,även att flickorna börjar ta för sig mer på alla plan,därmed inte sagt att vi blir helt likställda vi är ju dock av olika kön och vissa skillnader kommer vi inte ifrån
Kan tycka att kvinnor visst kan ha pondus. Tänker på t ex Hjördis Pettersson, Julia Caesar och Dagmar Ebbeson. Gråa pumor med pondus minsann :) Det har nog att göra med att kvinnor s a s ber om ursäkt för sin existens i högre grad än män. Så kvinnor ta för er. Vet att det banne mig inte är lätt i förgubbade församlingar, men det måste ju börjas nån gång.

Det jag ibland kan tycka är att vissa kvinnor vill in på ett område mer för sakens skull (jämställdhet) än ett uppriktigt intresse. Det skadar saken mer eftersom de kanske inte är skickade att utföra uppdraget och löper större risk att misslyckas och därmed späda på fördomarna. Tänker på t ex kvinnliga arbetsledare på byggarbetsplatser, vägbyggen etc. Miljöer som är traditionellt oerhört grabbiga. Har sett flera exempel där tjejer minsann ska visa att de oxo kan men inte pallar mer än nån vecka. En del lyckas, absolut. Men de jag har sett har inte varit särskilt "kvinnliga".

Ett område där det har lyckats är väl polisen. Vet iofs inte hur löneläget ser ut men kvinnorna har ju definitivt tagit plats i poliskåren. Likadant i militären, brandkår och ambulans. Nu är det näringslivet kvar som måste lära sig läxan. Det är på väg, men långt långt kvar.

För att återknyta lite, det är viktigt att man är jämställd på så vis att rätt person på rätt plats, inte för att det just måste vara jämställt könsmässigt. M a o, könskvotering skadar jämställdheten.
Vill höja ett varningens finger för att denna tråd glider allt mer in mot politisk diskussion, vilket inte är tillåtet på IS.

Jag tänker låta tråden fortsätta vara kvar, men vill uppmana medlemmarna att att inte gå vidare på diskussionen ur politisk synpunkt på jämställdhet mm. Om detta efterlevs kan tråden också vara kvar såvida inte Daniel tycker gränsen är överskriden.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem