Fredag 10 maj 2024 vecka 19
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Angående Doftöverkänslighet

Angående Doftöverkänslighet

Hej!

Ni känner säkert till mig, Ingvor, som har skrivit Doftöverkänslig HELA ÅRET.
Nu har jag åstadkommit en hemsida, dit Ni är varmt välkomna för att ta del av artiklar och mycket annat vad gäller doft- och kemikalieöverkänslighet.

www.doftfri.se
Antal svar på detta inlägg: 10
Snygg och lättöverskådlig sida, Ingvor.

Hur fixade Du RSS flödena ?
Ja...jag är nyfiken på det tekniska bakom sidan.
På tal om det så finns det faktiskt en film som handlar om det du pratar om!

Filmen heter "Safe"

Och där blev jag nyfiken.
Sökte och hittade en triller. OK, mitt liv är ibland en sådan, när jag sticker ut näsan. Står det triller, försvinner mitt intresse. Jag behöver underhållas och få skratta.
Fortsatte leta mig dit där jag brukar handla. Tillfälligt slut.
Snälla Bubben, har du sett filmen så berätta innehållet!
Den är så gammal så det är säkert ingen som tar illa upp. De som ville, har redan sett den.
Den gick på TV i november har jag också fått fram. OK, ladda ner, men...
För mig är det enklare att få den berättad. Sen kan jag ju avgöra om jag ska jobba vidare för att få tag i den. Har den något att lära mig så, men ska den bara förstöra kan det kvitta, ju.
Annons
gamlan:

Filmen handlar om att en del människor har utvecklat en slags "allergi" mot dofter, kemikalier som dom utsätts för dagligen och blir sjukare och sjukare..

Kort och gott sagt så går filmen ut på att vi har så mycket dofter, kemikalier och föroreningar runt omkring oss i dagens samhälle att kroppen hos en del människor inte kan ta emot mera..och till slut blir dom tvugna att flytta ut på landet och återgå till naturen.

Filmen är ingen thriller, snarare ett drama..

Jag hittade ingen bra rescension på filmen tyvärr när jag googlade..

Men filmen är gjord 1995 med Julianne Moore i huvudrollen.

http://www.lovefilm.se/browse.do?show=movie&id=25044
Tack Bubben!
Brukar läsa recensioner, för att ha lite allmänbildning, men den här kan inte ha gjort stora rubriker.
Budskapet är nog så viktigt. Ingen går skyddad genom livet, det är bara en enkel drömlösning. Skygglappar.
Är det någon som har den stående som dammsamlare så passa på. Jag är spekulant.
Kan vara intressant att se henne spela huvudroll i vissa delar av mitt liv.
Sämre kunde det vara.
Hej , jag pratade med Tony Kronevi, se hans hemsida www.kronevi.com, i telefon och han tyckte att jag skulle se filmen Safe, som nog gick på tv2 dem 21 november.
Var kan man hitta denna film? Finns den månne att hyra?
Ingvor:

Hör efter i din lokala videobutik först..

eller kolla på www.lovefilm.se eller www.cdon.com där man kan bli medlem och få filmerna hem i brevlådan.

Bra va?

Hej! Angående filmen "Safe"; Jag såg den när den gick på tv, den var nå't bland det segaste jag har sett, jag rekommenderar ingen att se den. Jag satt hela filmen & väntade på att den skulle börja bli intressant, det hände aldrig. Så lägg inte ner någon energi på att hitta den. Faktainnehållet var inte heller mycket att ha, så den har inget kunskapsvärde heller. Ja, ni gör ju som ni vill, men som sagt, jag kan inte rekommendera den...
LindaW:

Smaken är som baken men om Ingvor nu är intresserad av doftöverkänslighet/kemikalieöverkänslighet så är det ju en bra film!

Fakta och fakta?

Det kan nog Ingvor svara bättre på än mig ialla fall då han verkar insatt i ämnet!

Visst, sorry, naturligtvis är det en smaksak, klart man ska se filmen om man absolut vill. Ha så kul!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem