Torsdag 2 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: InternetStart

Ni måste vara modiga

Ni måste vara modiga

Jag har under årens lopp förstått att man måste vara modig för att våga yttra sig på ett Forum. Vissa inlägg läses av 300 pers. Men ingen har en enda åsikt om den idioten som vågar påstå något. He,He!!

Jag kan villigt påstå att det tog mig säkert flera år innan jag vågade anmäla mig till något sådan konstig som ett Forum.

Jag vill inte påstå att jag gör det för att jag känner mig ensam. Utan jag gör
det för att uttrycka mina problem, och ibland hjälpa andra som har värre problem än jag trodde fanns. Huga mig!!

Med andra ord. Jag är en " fegis " men tog steget. Prova!!
Antal svar på detta inlägg: 2
Här på IS har jag aldrig sett att någon blivit illa åtgången, i alla fall inte de 1.5 åren jag har varit medlem. Här förs seriösa diskussioner mellan sansade människor, här finns humor, men jag har också varit med om annat, så sanera väldigt noga innan ni tar steget att bli medlem på ett Forum.
Suverän tråd suveräna ord leiake jag ska rekommendera dej att ta över LO
efter blomman visst ja han har ju redan avgått
men till nyhetspanelen då, i tv soffan, kan de va`nåt? Well...

Och det är som vanligt en mycket bra text i din tråd kompis!
Och jag brukar säga, om inte människor tog så hårt på livet som dom ofta gör så skulle det underlätta för dessa att träda fram i rampljuset lite oftare..

Och grundorsakerna till det ibland så låga deltagandet på i stort sett alla internet forum runt om i världen är enligt min generella uppfattning följande:
Människor har annat att göra, det kan bli tjatigt, man blir trött...
Därför är det också viktigt att respektive sajt har en bra och lättsam utformning också, attraktiva erbjudanden, snygg logotype, mm. och inte minst seriösa medlemmar som också värdesätter det sajten har att erbjuda...
Uppfylls inte dessa kriterier är det bara en tidsfråga om sajtens vara eller icke vara.
Jag tycker IS mer än väl uppfyller dessa krav man också som medlem kan ställa...TACK!!!

Sedan har vi medlemmen då och dennes engagemang till den store välgöraren!!!
Jaa!!! Hur står det till med det egentligen? Hur har vi det med samvetet och det vi borde ge tillbaka till IS?
Och får jag även här, uttrycka min synpunkt så tycker jag att det är rätt bra faktiskt! Det är ju också upp till oss själva vad vi vill ha ut av vårt samarbete medlemmar emellan t ex genom att hålla liv i trådarna och svara så fort vi kan. Det gör ju att tråden kan växa sej större och bli mera populär!

Sedan har vi en liten djupare aspekt på det hela och om saknaden ropar efter flera aktörer på bordet...och då skvallrar min erfarenhet om detta:

Detta grundar sig i första hand på under vilka förhållanden och vilken typ av uppfostran man haft under uppväxtiden.
Sedan är det, desto bättre, också så, att vissa människor är oftast mer framträdande än andra och ej heller alltför sällan mer framåt än ändra..
Det är ju också positivt för det kan ju t ex väcka liv i t ex trådar på ett forum!!!

Men detta skrämmer också besökare från att framträda i forumen enär dessa är rädda för att skämma ut sej i mötet med den betydligt modigare personen...
Ej heller är att förglömma vilket också min egna erfarenhet visat så kan det även förhålla sig så att den då mera framträdande forumisten kan vara den mer blyge av dom andra. Det kan låta lustigt men paradoxalt nog skvallrar min hjärna om att ett sådant förhållande kan förekomma, också med påvisan om att konfrontationen sker bakom en datoranläggning som t ex i många andras fall innan deras karriärer på internet tog fart!!!

Men det är klart det här är ju också en sanning med modifikation en sån här fråga förtjänar också ett utförligare svar inte minst för att vi alla är olika och att vi t ex kan påverkas av andra yttre omständigheter...
Och orkar ni hänga kvar ett tag till så...
var jag som ung i tonåren inte blyg men i det närmaste skräckslagen för att göra bort mej ända tills den "kvällen", hoppas jag inte skrämmer bort er nu, hade en närkontakt av tredje graden...Efter den upplevelsen var min rädsla som bortblåst samtidigt som ett extremt men ända sansat självförtroende började ta form!
I dag har jag hitintills inga som helst problem att konfronteras med människor ur alla samhällskategorier och det kontaktnät jag skaffat mej sedan mitt intrång på internet är av en sådan karaktär att jag säkerligen, åtminstonde kunde leva ett par år till om det behövdes...

Och tänk bara, kära människor vilket bra medium en dator ändock är och vad man kan göra med den tillsammans med en seriös sajt som IS för att nå hela världen på ett kick...Datorn bör ju också användas till det den är till för...Ja just det, den SNABBA kontakten att nå hela världen!!!

Vi ska också vara väldigt tacksamma för allt det betungande arbetet som IS lagt ner för att VI gratis skall kunna ha möjlighet att tillgå alla dessa underbara möjligheter som sajten erbjuder!!!
Det har också fått mej att försöka ge något tillbaka...
Dessutom har jag bara varit medlem några dagar...
Och får jag bara be om att få tillägga! Jag fjäskar inte heller, för det behöver jag inte. Men jag vet vad jag talar om, för jag har stor vana, inte minst från internet!!!

Tack snälla för att ni gav er tid att läsa!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem