Fredag 3 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: InternetStart

Hur har ni det till vardags

Hur har ni det till vardags

Själv är jag ensamstående med ett lagligt barn. Kanske finns fler olagliga, vem vet?? He,he!!
Bor i ett gammalt hus nära Göteborg. Har alla bekvämligheter. Som toalett och varmvatten. Nära till systembolaget och andra onödiga inrättningar.

Fick denna tanke när jag satt här i min ensamhet. Men jag trivs faktiskt med det. Om ni tycker synd om mig, så gör inte det. Jag börjar bli gammal.
Det gillar jag inte. Men vad gör man.

Har lite problem med min mage. Men vad "skiter " ni inte i det. He,he!!

Antagligen har ni massor av problem. Men ni är så fega att ni vågar inte att
avslöja dom på IS.!!!

Om ni tror att jag är yr i huvudet. Lite!!! Fel på ölpumpen!!

Vill inte ha tips om mötesplatsen.se. He,he!!
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: 1 2 Nästa »

Ha Leiake. Det finns de som bara väntar på att jag skall avslöja mitt privatliv, men det tänker jag inte göra, bara tala om att jag trivs med mitt liv, har inga sysselsättningsproblem, mår bra och är fullt frisk, äter inga som helst mediciner, skall bli 87 år enligt din test för en vecka sedan, men det dröjer nästan 20 år.

Är inte rädd får att bli gammal så länge jag får vara frisk!

Hamnade inte den här tråden under fel rubrik?
Micke03!!

Du är helt sanlöst rolig. Hela IS vet hur du har det. Men du är inte ensam om att ha bekymmer. Alla har det. Om det hjälper.

Har man inga bekymmer, så skaffar man sig. He,he!!
Leiake!

Har du aldrig kommit underfund med att vissa bekymmer kan leda in på nya livserfarenheter, det upplever jag för tillfället och det lär mig en hel del. Både på gott o ont, men mest gott,HeHe
Annons
Micke03!

Jag ser att du härmar mitt He,he!!

Det får du inte göra. Håll dig till dina efterfrågade " smilyes ". Är det uppfattat. He,he!!

Du ser att mina he,he är bättre än smileys.

Är det allvar eller sakligt. Då finns det inga He,he, i mina inlägg.
(°¿°) jag brukar inte använda smileys
Är ganska nöjd med mitt vardagsliv. Jag har en grav hörselnedsättning men med dagens teknik så klarar man det mesta. Har nyligen opererat in elektroder i örats innre och hoppas att jag
ska höra än bättre så småningom. Har nu i veckan också opererat ögat för gråstarr. Har en förträfflig kontakt med vår utmärkta sjukvård (har haft tur med den).
Vargo !!!Den va´bra!!!
pensionär!!

Jag har oxå nedsatt hörsel. Därför är det bra med IS. Bara man har bra syn.He,he!!
Jag har hörselslinga i TV-rummet. Min hörapparat är av bästa årgång. Så jag kan gå ända ner i källaren och höra nyheterna på TV. Om det nu är nyheter. Dom kör samma "skit" från 6 på morgonen till 22:00 på kvällen.

Sedan har man datorn+ Plus Metro när jag inmundigar min lunch. Undrar hur länge dom skall hålla på med dessa nyheter. Svt går ju dåligt. Lägg ner
detta med nyheter i alla fall den ena kanalen.. Jag "spyr " snart.

Jag vet att dom har det " taskigt " i Africa. Men vad skall jag göra åt det.
Skicka 100:- som som går till adminstrationskostnader till kontoret i London.
Antagligen meningslöst!!
Även nyheter har vi på IS! Jag har också fått en text telefon men den är ny för mig har inte använt den så mycket ännu. Men bra när man ska nå någon myndighet man blir mycket vänlig bemött. TV har jag för deckarserier och en del filmer,annars blir det IS.
Jag är s k "särbo" - dvs min tilltro till min förmåga att fungera i ett förhållande är ganska låg - med en annan kvinna. Jag är sjukpensionär - vissa dagar är bra och då passar jag på att vara social. Andra dagar är dåliga - då får bara katterna uppmärksamhet. Rkitigt usla dagar sätter jag inte ens på datorn...

Till skillnad från leike är jag nyhetsberoende. Jag har för det mesta på CNN, kollar nyhetssändningarna från svt och tv4. Inte för att det gör någon skillnad för att jag lyssnar/tittar - jag blev väl hjärntvättad som barn till att tro att det var viktigt att veta vad som händer i "stora världen" för att förstå vad som händer i "den lilla"... På samma sätt som med historia: förstår jag det förflutna, kan jag lättare hantera det nuvarande...

Eftersom jag tror att lycka till största delen är en attitydfråga, så är jag lycklig.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem