Söndag 19 maj 2024 vecka 20
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Frågor om Zyban

Frågor om Zyban

Hej nu är det så att jag måste sluta röka där me basta ! Min läkare har skrivit ut Zyban undrar nu om nån här på forumet har slutat röka med hjälp av den medicinen ? och hur det har gått för er om ni har börjat igen eller fest röker osv .. ?
Sen undrar jag oxå om nån vet om det är recept förmån på dom dom kostar ganska mycke ..

Vore jätte tacksam om ni som har slutat eller känner nån som har slutat med hjälp av den medicinen ville dela med er av eran erfarenhet ..

Tackar på förhand :)
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: 1 2 Nästa »

http://www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp?CategoryID=18774

Där kan du läsa om Zyban.

Enligt Fass så innefattas det av högkostnadsskyddet (förmån).

Har själv provat men på mej gav det ingen effekt.

/sven
Bea!!

Jag rökte tre paket om dagen innan jag slutade. Bara du bestämmer dig så behövs ingen medicin. Du bara förlänger ditt beroende.Löjligt.!!

Bestäm dig bara. Punkt slut.

Du har väl KOL kan jag förstå eftersom doktorn är inblandad. Symbicort är
bra i det läget.

Lycka till!!!
Pongot var är du??

EZ
Annons
Han behövs inte i detta enkla fall. He,he!!
Tack Sven , har oxå kollat lite i Fass tycker att biverkningarna är lite läskiga men men det behöver inte drabba mig .

leiake, vi är alla olika så det som kanske va enkelt för dig är inte så enkelt för mig och ja läkaren är inblandad sen huru vida jag har KOL eller ej spelar ingen roll iaf så , är det så att det är akut för mig att sluta och då är det inte så enkelt att bara lägga av det hade jag nog klarat .

Det jag undrade över va erfarenheter som vissa kan ha tex som Sven , jag har en annan bekant som inte heller blev hjälpt av dom tabletterna tyvärr .
hej har slutat med zyban 3 gånger, denna gången är sista får jag hoppas. vad man kan säga om pillret är du måste ha bestämt dig annars funkar det inte.
men funkar det så kommer du att må jättebra under tiden det är bara att luta sig tillbaka och njuta. den kicken du får när du röker den har du hela tidennär du äter zyban. lycka till ps jag hade inga biverkningar alls grejen är du måste ha bestämt dig glöm inte det . det är det viktigaste vänta annars tills du känner dig redo
leiake! Symbicort är mer för asmatiker, Spiriva,är för att förhindra eller lindra, lindrig KOL.Du är lika tuff som min sambo, storrökare, han sa att nu ska jag sluta, så sluta han. Jag har inte klarat av det, men de sista året har jag gått ner till max fyra/dag. Kanske blir det ett helt stopp, om det visar sig att jag inte kan hålla det nere,då måste det bli stopp.
Bea ! jag vet inget om de tabletterna Du talar om,men jag åt tuggummi+ett inhalatmunstycke, för att minska ner min mängd. Det har jag slutat med nu. Håller tummarna för Dig!!!
Bea!!

Zyban är tydligen ett nikotinfritt läkemedel. Jag trodde det var som nikotinplåster eller tuggummi. Så kan det gå. Ber om ursäkt. Bifogar en
länk som nog övertygar dig om att det är bäst att sluta med rökning.

www.bli-av-med.se/roksug-och-nikotinbegar/ -
smarran jag känner mig väldigt motiverad så jag kanske lyckas me det jag hoppas på det.

Ingen fara leiake o jag tackar för länken visst är det bäst att sluta och det ska egentligen inte spela nån roll om man börjar känna av att kroppen inte längre orkar me röken även ni som inte har några problem än tänk på att det nog hinner i kapp er och även om ni är av dom lyckligt lottade som inte får några besvär så tänk på att det kan få andra att bli sjuka .

Tack för era svar ! :D
Till er som vill sluta röka.
Det finns ett nytt preparat som heter Champix (Pfizer).
Läs och fråga runt om det. Jag har fyra som jag vet inte rökt sen maj-juni. Någon har slutat med tabletten och klarar det.
Vad jag förstår och ser så måste det vara bra.

Stort lycka till!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem