Lördag 27 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: InternetStart

Kan IS vara en social inrättning

Kan IS vara en social inrättning

När jag nämner min aktivitet på IS till mina jämnåriga, så ser dom ut som
Moraklockor i ansiktet. Dom har ingen aning vad jag pratar om. Nämner jag då att det är en community.

-Vad är det??

Det är ett ställe där man pratar "skit" om varandra.
-Behövs det? Det gör vi ju ändå.He,he!!

Då förklarar jag att det är mer neutralt med ett " nicknamn". Man är mer anonym och kan prata om vad som helst. Utom politik! He,he!!

Då säger mitt yngsta barnbarn(4 år heter Alice) troligen efter"pippifebern".
-Vem har bestämt det.
-Det har en gubbe i Linköping, bestämt.
-Dum gubbe!!säger hon.

För att återgå till ämnet. Kan IS vara socialt. Börjar att tro det. Man knyter kontakter på ett neutralt sätt. Det är lite jobbigt att våga ta steget att uttrycka sig offentligt. Hade själv problem med detta. Det trodde ni inte!!

Det finns ju gott om Facebooks och annat. Men det blir för stort. Du försvinner i vimmlet. IS är bra! Familjärt och hjälpsamt.
Antal svar på detta inlägg: 19
Sidor: 1 2 Nästa »

Det är familjärt och hjälpsamt som du skriver men man kunde ju önska en mer utspridd åldersfördelning på oss som skriver inlägg, och mera kvinns. Mest herrar nu 55+ som gör sin röst hörd, eller rättare sagt herre 68
pluppen>
herre 68... sku de va liksom jag det ??
Jag tycket att det är bara bra att lite äldre kan samsas om ett comunity, utan alltför stor inavel av jet-setare, nördar och andra förståsigpåare som kommer med otaliga oförståeliga fackuttryck i varje mening. Okej, vi 60 plussare kan väl få oss en dos kunskap, men då så vi förstår och kan argumentera på vårt språk.
Eller är jag nu ute och cyklar igen?
Internet är ju överhuvudtaget ett forum för att förändra och fylla på sitt habitus. Erfarenheter, stora som små, viktiga och oviktiga kan delas av och tas av. Det är spännande och intressant. Men även också ett meningslöst tidsfördriv ibland.

Jag tycker det är precis som Leiake säger trevligt med mindre forum där det är samma personer som skriver och tycker och tänker, även om det samtidigt kan begränsar tankar och ideér.

IS är ju också en riktigt bra sida att ha som startsida, har haft det i cirka 7 år nu. Perfekt med egna länkar och nyheter.
Annons
Tänkte snarare på leiake, jag vet inte om du alandia ofta är ute och cyklar. Jag har aldrig läst något av dina inlägg förut tror jag, men du verkar vara så där lagomt lättsam tycker jag, inget fel på att vara nörd heller tycker jag. Slappna av lite och låt folk få komma med sina åsikter utan att få tokfnatt, jag har inget emot 60+are, tyckte bara det kunde vara trevligt med en lite större spridning. Värre än så var det inte.
Undrar vem denne -68 är. Han har trevliga inlägg i alla fall. Ha,ha!!

Under rubriken datorer så är ju åldersskillnaden av ringa betydelse. Där blir
vi jämnställda. Ung som gammal.

När vi kommer till mer allmäna ämnen, så uppstår givetvis problem. En
17-åring kan knappast vara intresserad av mina "gaggiga " inlägg.

Men varje community måste ju " nischa " sig.Framförallt om det är ett Forum kopplat till sidan. Vi är en samlingsplats för äldre. Så är det bara. Seniornet
anvisar ju till IS på sin hemsida.

Alandia är inte ute och cyklar.

Vid min sista genomgång av medelåldern så var den 47 år på IS. Det är högt. Men dom yngre behöver inte så mycket hjälp med datorer. Dom kan mer än vi gamla stötar. Dom är liksom födda med allt detta gratis.
Hade du bara väntat en minut till.
Några jet-setare har jag inte heller sett till, du kanske menar han rörmokarn?
pluppen!!

Vi pensionärer är ju´ kanske som bekant, för det mesta daglediga.
Kanske är det därför att vi märks mest här under dagtid!

Som leiake skrev alandia är aldrig ute och cycklar, därimot en mycket
duktig, berättare!

Kanske inte för unga spolingar men det ska finnas lite för alla!

Öppna själv en tråd som Du tror intresserar Din åldersgrupp.
Men jag gav ju bara en kommentar till leiakes inlägg, det måste man väl få även om man ej är gammal och grå. leiake tycks unik som behållit sin humor och ögats glimt. Om ni inte vill ha `spolingars`kommentarer vänligen skriv in det i era inlägg, om inte så kan väl vilken is-medlem som helst ge sin syn på saken om han/hon så önskar. Eller regerar trångsyntheten
pluppen!!

Nu blev du " pluppen ". He,he!!

Bry dig inte om oss gamlingar. Vi menar inget illa.

Tror tusan att du får vara med oss och svara på inlägg. Det var inte så vi menade. Vi gamla har mycket att lära ut. Helst jag. Skulle jag berätta sanningen om mitt liv så skulle du bli förvånad. Minst sagt!!!

Ta nu fram en näsduk och torka tårarna så att du ser tangentbordet. Detta
missöde lägger vi till handlingarna.

Du är mer än välkommen

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem