Söndag 28 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: InternetStart

Redigera inlägg?

Redigera inlägg?

Jag upptäckte ett stavfel i ett av mina inlägg och ville rätta till det. Men si det gick inte, eftersom jag kom 10 minuter för sent. Liite knasigt va ?
Antal svar på detta inlägg: 6
Hoppas ingen hänger upp sig på stavfel.
I alla fall inte mina. (hi, hi)
Det konstiga är att jag inte ser ett enda stavfel förrän jag skickat det.
Men när jag har de där 10 minuterna på mig
hittar jag alltid några stycken, dock inte alla.
Lite stavfel här och där stör oftast inte. Man bör ändå vara noggrann och skriva på ett vårdat sätt så att innebörden inte ändras av ett stavfel.

Sär skrivningar är mer av ondo då de kan förändra innehållet i en text så att det uppstår missförstånd. Tycker kanske att 10 minuter är lite kort tid, ibland vore det bättre att kunna lägga till eller dra ifrån i ett redan skickat inlägg än att behöva skapa ett till för att förklara vad man menade i det första.
En grej som Vargo talade sig varm för. Han skriver sitt inlägg i Word eller
liknande. Anteckningar går ju bra samt Wordpad.

Där kopierar han det han vill ha sagt. Först har han ju kollat alla felstavningar och dumma kommentarer. he,he!!

Sedan hoppar han över till IS. Klickar Ctrl+V. Förhandsgranskar en gång till.
Då kan det knappast gå fel.
Annons
Det är ju ett sätt, fast jag tycker spontaniteten går förlorad lite om man är så himmelens noggrann.
Tompaxox håller med om spotaniteten å vad gör då ett litet stavfel. Läste om stavfel och ett stycke som nästan varje ord var felstavat men det gick att läsa ändå, ifall första å sista bokstaven är rätt, då märker man inte stavfelet.
Skulle innebörden bli lite fel och det misstolkas så kan man ju med ett svarsinlägg förklara vad man menade. Skall vi sitta här med rödpennan å bocka samt kanske kommentera stavfelen då vill nog inte så många skriva här. Nä skriv vad hjärtat känner för sen skiter man i om man stavar rätt huvudsken att vi skriver å kan ge ett svar eller ställa en fråga.
ållrajt det var raka besked.tack för det. Alltid kul med folk som förstårsejpå.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem