Söndag 5 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Övrigt

Lidl´s kassa

Lidl´s kassa

Vad tycker ni om lidl´s kassasystem?

Jag tycker att det är både krångligt och stressigt.

Jag gav en butikschef tipset om att skaffa ordentliga kassor men han bara skrattade åt det förslaget.
Jag frågade också varför det var så man han hade inget svar på det.

Om lidl hade haft bättre system så tror jag att fler mäniskor skulle handla där för de har ju bra priser.

Är jag ensam om att inte tycka om det systemet som de har nu där man ska slänga ner varan i vagnen igen efter att det blivit scannad och sedan gå och packa påsen på fönsterbrädan?
Antal svar på detta inlägg: 19
Sidor: «1 2

bästa är att helt enkelt inte handla på lidl. Det har jag gjort. Det finns bättre affärer och lika billiga om inte billigare.
Här i min lilla stad har de bytt till vettiga kassor. Det finns dock andra orsaker till att inte handla på Lidl. Deras personalpolitik verkar inte vara den bästa...
Jag tycker att Lidl är en ganska ok butik att handla i,detta pga priserna
Men de flesta butiker är har mycket trånga kassor med kort kassaband.Vilket är mycket stressande,speciellt om man storhandlar och kön bakom dig är lång
Annons
Håller med dig, tacessba.

Här i Lidlbutiken i min hemort är det samma sak. LÅNGT transportband FÖRE kassan, sen väldigt kort efter kassan, man får vara väldigt snabb att packa kassarna, därför storhandlar jag INTE på Lidl, trots billiga priser.
Kassorna är väl av samma typ som används i Tyskland.. Dom har väl kanske en annorlunda kultur i Tyskland där man är två när man handlar..

Så systemet med Lidls kassor är nog inte helt värdelöst egentligen. Kassorna är dock inte anpassat till svenskarnas sätt att handla.. Men är man däremot två när man handlar så är det ju inget problem, då är nästan Lidls kassor bättre..
Då blir det att ta med grannen nästa gång jag handlar...
Eller be någon annan kund som ska handla vid samma tillfälle... i tron att vi tycks befinna oss i Tyskland???!!!

Jag har storhandlat 2 gånger på Lidl,båda gångerna med sällskap.
Den ena hivade upp varorna på bandet,den andra packade.
Det gick inte så bra,p.g.a.att efter det att kassörskan slagit in priser var bandet endast typ 5 dm
De borde anpassa Hela affären efter svenska normer
Jag har en svagt minne om att en kund ombads att lägga sina inköpta varor tillbaka i kundvagnen och sedan förflytta sig undan för att nästa kunds varor skulle få plats... på bandet. Man slutar aldrig att förvånas...
Liedl's system innebär ju extra arbetsmoment men systemet har en fördel. I Tyskland så kräver många tyskar att få kontrollera varorna mot kvittot innan de lämnar affären. De gör det då när de plockar ner varorna i kassen. Vi svenskar är tydligen väldigt godtrogna eftersom vi inte alls har det kravet på kontroll. Vi litar på affären och kassörskan.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem