Lördag 18 maj 2024 vecka 20
Forum
Kategori: InternetStart

Utvecklingstips till IS forum

Utvecklingstips till IS forum

Hej!
Vore det inte lättare att läsa långa forumtrådar om det fanns en länk till senaste/sista sidan eller inlägget på forumet?
Som det är nu måste man först gå till första inlägget för att sedan scrolla ner och sen trycka på pilen till sista sidan.
Antal svar på detta inlägg: 28
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Göcke det sparas alltid en session handlar bara om att man inte får stänga ned webläsaren då. och så måste man ha något som spar det.

Men då kommer vi till en säkerhetsfråga... hur vet vi att det inte är någon annan som kapat den session och snor den för att ändra i inlägget?
Elias , knapparn som tar dig vidare i forumet är nog klart diskuterat tills Daniel ser det.
Det andra med redigeringen är nog lite mer problematiskt
vad säger du Rob eller Jorak. jag tycker att möjligheten att redigera skulle kunna vara realiserbart men under en kort tid.
Men jag ser det som ett säkerhetshål. och är inte övertygad om att Daniel vill ha det.
Håller med dig Rob , jag är inne på samma tanke.
så vi får nog lägga denna önskan på sparlåga. tills vidare
Annons
Man kan ju testa och se om folk är att lite på.
Jag själv har den erfarenheter att om man ger folk fullt förstoende så tar man det.
Jo Elias det är ju det man vill att det skall vara,
men sanningen är inte alltid så.
vi är förskonade här på IS från mycket , men man kan inte vara helt säker.
Men för den skullen så skall man inte stänga dörrarna för ideer. De är alltid välkommna även om de inte blir genomförbara med en gång.

Sen tycker jag att vi här på IS är en sammling goa människor
som är hjälpsama på alla vis och det är lätt att sitta bakom mina glasögon och läsa vad ni skriver.
Tack, Bra synpunkter från er alla!

Det där med snabbknapp att komma till sista sidan ska jag försöka få till högst upp på sidan. Tycker ni för övrigt att det ska default från "sista forumsinläggs-länken" på första sidan att komma till sista sidan i tråden eller låt det vara som det är nu?

Ang inloggning, ip-nummer, cookiestyrt m.m. får jag fundera på det. Jag har på långsikt tänkt mig en auto-inloggningsfunktion på startsidan för att man ska kunna personalisera första sidan mer. På sikt kanske det går att bygga ihop med ett forum där man också kan ha ett medlemskonto om man vill. Eller vad tror ni om det?
"Det där med snabbknapp att komma till sista sidan ska jag försöka få till högst upp på sidan. Tycker ni för övrigt att det ska default från "sista forumsinläggs-länken" på första sidan att komma till sista sidan i tråden eller låt det vara som det är nu?"

Jag tycker det ska va som det är nu, men med en till länk bredvid, till sista sidan.
Vad sägs om att varje gång man skriver in ett meddelande får alternativet att skriva in ett lösenord. Om lösenordet är "tomt" kan man inte editera.

Annars för att redigera behöver man skriva in samma lösenord man uppgav då man skrev meddelandet. Då använder vi featuren att det är möjilgt att spara information från varge meddelande redan idag.

Bra eller dålig idé?
Sådärja, då har jag lagt till en snabblänk från Senaste inlägget rutan på startsidan som pekar mot sidan med det senaste inlägget i tråden.

Klicka bara på "»" som står bredvid titeln, det är snabblänken. :)
Ang övriga förslag om förbättringar är det bara att fortsätta posta dem så går vi igenom dem.

För att hinna med alla dessa projekt undrar jag om om det är någon kunnig inom asp som är intresserad av att utveckla nya internetstart funktioner? Eller om ni känner någon som är vass får ni gärna höra av er.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem